Ni som har monterat ljusrampen EX3000...
...hur har ni klämt dit den?
Vertikalt fäste under nummerplåten, eller?
Vilken höjd, alltså vilka horisontella "galler" har ni plockat bort?
Annons
Re: Montering EX3000
2Just det, 90 graders vinklar fästa under nummerplåten med Biltemas muttrar för gipsplattor. Två stag från ytterkanterna till bromsarnas nedre kylhål.jbr skrev:Ni som har monterat ljusrampen EX3000...
...hur har ni klämt dit den?
Vertikalt fäste under nummerplåten, eller?
Vilken höjd, alltså vilka horisontella "galler" har ni plockat bort?
3Åååkej, vi snackar alltså om sån'a här?
Smart.
Är inte riktigt med på hur du har monterat stagen...
...alltså vilka hål du menar.
4Jo du, en är inte vacker, men dum är en inte.jbr skrev:Åååkej, vi snackar alltså om sån'a här?Smart.
I samma höjd som skruvarna på sidan på rampen, om du lägger en linjal horisontellt där så hamnar du
på rätt ställe med stagen. Borrade hål där i bilen vred staget 90 grader så att öglan blev platt och skruvade fast.
5Aha, du gjorde så ja. Då gör jag likadanttjosan skrev:
Jo du, en är inte vacker, men dum är en inte.
I samma höjd som skruvarna på sidan på rampen, om du lägger en linjal horisontellt där så hamnar du
på rätt ställe med stagen. Borrade hål där i bilen vred staget 90 grader så att öglan blev platt och skruvade fast.
Har inte börjat pilla än... var det några konstigheter i demonterandet för att komma åt. Gick du in underifrån eller demonterade du plastgallret och gick in framifrån?
6Demonterade ingenting utom övre plastskyddet mellan kylaren och främre delen av bilen. Fiskade upp kablarna med ett verktyg sk. mek-fingrar. Vad som är viktigt är det elektriska.jbr skrev:Aha, du gjorde så ja. Då gör jag likadanttjosan skrev:
Jo du, en är inte vacker, men dum är en inte.
Har inte börjat pilla än... var det några konstigheter i demonterandet för att komma åt. Gick du in underifrån eller demonterade du plastgallret och gick in framifrån?
Men det är beskrivet i en annan tråd med mitt nick. Annars riskerar du att ljusets släcks efter ett tag.
7Låter bra, ska greppa tag i detta.tjosan skrev: Demonterade ingenting utom övre plastskyddet mellan kylaren och främre delen av bilen. Fiskade upp kablarna med ett verktyg sk. mek-fingrar. Vad som är viktigt är det elektriska.
Men det är beskrivet i en annan tråd med mitt nick. Annars riskerar du att ljusets släcks efter ett tag.
Jodå, har kollat den andra tråden ang. inkoppling.
Tack för hjälpen.
8Jag har ex3000 på min bil. Jag tycker denna ramp inte lyser så bra. Testa den med led istället.
10Lånar tråden lite...
Min i40 har sån där automatisk luftkylning med spjäll nertill. Detta sätter lite huvudbry på mig för jag vill montera en LED-ljusramp under regskylten men kan inte se hur jag ska kunna få ner strömkabeln till rampen, enda hålet ut verkar vara genom öppningen till kylaren men där är det ju spjäll som öppnar o stänger sig - det kan man ju inte blockera med någon kabel.
Hur har ni gjort?
Min i40 har sån där automatisk luftkylning med spjäll nertill. Detta sätter lite huvudbry på mig för jag vill montera en LED-ljusramp under regskylten men kan inte se hur jag ska kunna få ner strömkabeln till rampen, enda hålet ut verkar vara genom öppningen till kylaren men där är det ju spjäll som öppnar o stänger sig - det kan man ju inte blockera med någon kabel.
Hur har ni gjort?