snön som la sig på bilen i går +2c har frusit idag -5c
så i40 är nu 1dm högre än vanligt samt vit istället för svart..
men fixar det i morgon.

Ring och hör med din återförsäljare vart bilen är. När jag beställde min blue spirit i dec, den kommer nu i januari, så frågade han flera gånger om jag verkligen inte ville ha en vit. Så undra om det inte finns med på den här båten som kommer den 18e.EG Persson skrev:Hej igen nu har vi väntat drygt 4 månader på vår vita 136 hk i 40 och fortfarande ingen bil i KatrineholmDet enda bra med detta är väl att våren kommer närmare och att det kanske kommer fram nåt vettigt hel-ljus
![]()
På återhörande Göran P
Det är ju minst sagt pinsamt för Hyundai att ha missat med helljuset. Nu har jag inte sett det själv så jag kan inte bedöma "felet" själv. Det verkar som man har missat viss vintertestning i nordiska/arktiska förhållanden. Eller så fick designmupparna för mkt att säga till om så det blev för mkt kompromiss med helljuset. Generellt så tycker jag man kan säga att Hyundai är generösa med garantier och tillämpningen av dessa. Kampanjer och fixar görs utan strul. Vi får se om helljuset blir en Sverige/nordenfix eller om de fixar det generellt. Det är bara att stå på sig mot handlaren!freddasp skrev:Ja där ute .... jag fick reda på att min I40 vit var försenad till typ slutet på mars .... då jag redan har sålt min andra bil i december fick jag lite panik. Nu blev jag istället erbjuden en svart metallic till samma pris och valde att ta erbjudandet och får då bilen levererad den 24:e .... den kommer tydligen till Sverige på lördag (den 14:e) .....känns lite så där att den inte blev vit men den svarta e ju också snygg. Sen e jag lite orolig för det där med hellyset, hur illa kan det va!?!
Jag fick bra rabatt när jag köpte bilen, sen blev den försenad, får en svart, och till en början ville dom att jag skulle betala för metalliclack, men när dom fattade att det aldrig skulle hända sa han att de fick bjuda på den ..... kan jag nu kräva att helljuset blir uppgraderat så att det iallafall blir hyfsat ????? .... nja jag vet inte .... känns liiiite så där med detta bilköpet.
EG Persson skrev:Nu är den härjag har sett den med egna ögon och vit är nog rätt för oss. Efter dragmontering och leveransputs är det dags på fredag f.m. att byta i30 mot i40.
Hälsningar Göran o Helene