======================================
Som man ser på bilderna så har dom lagt ett tunt svart rostskydd på delar av bilen. Det har lagts efter att plasten har blivit monterad och det syns tydligt på bilderna från hjulhusen fram. Där det är en tydlig skarv där innerskärmen har suttit.
I bakre hjulhus fanns inget rostskydd alls lika så på bakre bottenplattan där reservhjulet sitter monterat. Där är det bara lackad plåt.
På de obehandlade ytorna har vi lagt först ljuddämpning( Tectyl 5638W) som är vattenbaserat. Efter den har vi lagt Rostskydd (Tectyl 5765W-A) även den vattenbaserad.
På de ytor som hade behandling har vi lagt Oljebaserat Rostskydd (Tectyl 120 EH).
Invändigt i alla balkar och hålrum har vi sprutat med Rostskydd (Tectyl 4D 750) detta medel används även i dörrar motorhuv baklucka m.m.
Ljuddämpning har även lagts på insidan av plastinnerskärmarna för ytterligare dämpa ljud. Nu kunde vi ju tyvärr inte lägga ljuddämpning på hela bottenplattan som vi pratade om men jag hoppas att det får effekt i alla fall.
==========================================
Jake: Man kan inte lägga den vattenbaserade ljuddämpningen på oljebaserad rostskydd, men jag är nöjd i alla fall med resultatet!
Killarna gjorde ett proffsigt intryck och har tydligen gjort en hel del rostskyddsbehandlingar på Hyundai-bilar, en av de anställda hade en äldre santa.
Ni avgör om ni vill eller behöver behandla era bilar, nedan har ni lite bilder från min.
Lycka till!