Nu skäms jag lite, idag skrek det igen så fort jag la i backen, torkade av sensorerna med papper och wholla. Nu är de som de ska igen. Jag hade inte tänkt på att det display tänds först när det varnar.SuperMek skrev:Ja, nästan!Sten_Hard skrev: Var det samma för dig meken?
Backindikeringen tänds inte förrän det finns något att varna för, dvs något som finns närmare sensorerna än 120 cm. När min backvarning dog indikerar den som vanligt med ett kort pip när backväxeln läggs i, men inget mer. Man kan köra ända in i väggen om man finner förnöjelse med det, men någon varning tilldelas icke.
Lösningen var en glappande kontakt till en av de fyra sensorerna! Glappar en lägger hela systemet av. Troligen ligger det någon klokhet i att göra så. Kontakten ligger under den del som kan anses vara kofångare i bilen varvid jag omgående frågade om min underredsbehandling av bilen kan ha orsakat felet. Men så var det inte. Ingen underredsgucka hade letat sig in i kontakten som nu är lite extra åtklämd. Allt fungerar ok sedan en vecka tillbaks.
Tack! osså gillar jag din beskrivning av kofångare, för snacka om att det känns rappligt.