opticrob skrev:Och du får ha din hoj för dej själv nu då
Ha!
Det är snarare risk att det blir tvärt om - denna har längre fjädringsväg och kostar mindre att näbba med i skogen, så jag tänker allt ut och rasta den på grusvägar och stigar!
Ämnet! Det gäller att hålla sig till ämnet!
Motorcyklar är något som rullar löjligt lite!
Grabben nya hoj är en gammal -84; 24 år i trafik, 2,800 mil på mätaren!
"tss tss tss - tror du på det...?"
Mja, mjä - nja; jo, kanske...
Den är i ett sanslöst fint skick för att vara en åttitalshoj, och beaktat att det är en "offroad" som brukar få ta emot mycket stryk framåt ålderns höst när tredje/fjärdeägaren sätter klorna i det han tror är en "motorcrosscykel" (sic!).
Så inte här, och den bär inga spår av ha körts på vägar under saltperioden - den har banne mig rester av orginaldekalerna på tanken som manar till hjälmbruk och undvikandet av benbrott!
Så om vi litar på mätarställningen så har den stackars hojen bara fått andas friskluft 120 mil om året...
Det är mycklet ovanligt att hitta en storstånka i detta skicket, men miltalet är egentligen inget ovanligt - det vimlar av oattraktiva mellanklassare på marknaden som har några tusen mil på mätaren.
Varför köper folk hoj om dom inte åker på den...?
Okaj okaj - det
finns sådana som hellre polerar än åker
men jag är galen i mil!
Sitter och fundera på om min egna 650 Tengai är rätt hoj för att ge sig på en GN 72 (Gibraltar - Nordkapp på under 72 timmar)
Hittills bara finnar som klarat det, och ännu ingen stånka...
http://www.ibafinland.fi/suoritukse2t.p ... ordkapp+72
Hmm... Jag har 23 liters tank på cykeln - klarar trygga 30 mil mellan tankningarna i 130 verklig fart... hmmm-mmm
Måste nog räkna lite till.... mmmm-hmmm-mmm
Swedefe