Ska det verkligen finas rost på en bil efter 7 månader.
1Jag köpte en ny i20 som jag tog ut den 15:e juli 2013. Ganska tidigt började jag att märka att de kromade hjulmuttrarna var av en variant som på hästhandlartidens era var att jämföra med hästhovar som snitsades till med skokräm. Dom rostade alltså, och inte så lite heller! Jag var i kontakt med RA-Motor som sålde bilen till mig men föga förvånande gällde inte garantin på hjulmuttrarna. I detta läget ville jag satsa på rostfria muttrar och man erbjöd mig att kolla upp med Bildemo och om de skulle vara dyrare än original muttrarna så kunde jag få en maximal ersättning på 200:- i mellanskillnad. Bildemo hade inga muttrar. Nästa morgon tänkte jag beställa nya original muttrar en hel sats, och byta ut muttrarna som var rostiga. När jag skulle köpa nya så fick jag reda på att de kostade 50 kronor styck. Jag backade på det fullständigt ursinnig och jag kände att även om man inte behöver byta ut dessa muttrar från RA-Motors sida så är priset på ersättningsmuttrarna fullständigt vansinnigt. Hur kan en mutter som redan börjar att rosta efter 8 månader kosta 50 kronor. Det här är min första nya bil och jag tänker hur kan en sprillans ny bil nu, efter 10 månader vara rostig. Det är ju inte bara det att muttrarna är av undermålig kvalité och dåligt kromade. Det värsta av allt är att sådana skitmuttrar tillåts i Hyundais sortiment utan att något bättre alternativ erbjuds. Jag är förbluffad och känner mig lurad... så är det bara.