Annons

Byta H7 lampa på nya I30

1
Hej. Har någon bytt lampa på den nya karossen och kan tala om ifall man måste lossa hela fronten? Enl bruksanv så ska flera skruvar runt om lossas för att lösgöra kofångaren för att sedan komma åt lampan. Låter helt otroligt.

Tänkte sätta in 2st philips diamond vision H7 då mitt nuvarande halvljus är värdelöst.
Annons

Re: Byta H7 lampa på nya I30

4
Snor tråden lite, hoppas det är okej!

Jag har tänkt uppgradera min i30's halvljus till xenon.
Har tänkt mig detta kitet: http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xen ... onkit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Är det någon som kan rekommendera(eller inte rekommendera) detta kit?
Detta känns ju otroligt billigt jämfört med de 10.000 som min Hyundai-återförsäljare ville ha för xenon monterat när jag köpte den ny.
Hyundai i30 Kombi CRDi 128hk Premium -13

6
Edde1 skrev:Går sånt kit igenom på bilprovningen?
Ingen aning? Jag vet inte ens om man kan byta till xenon och klara besiktningen.
Vet du vad man får och inte får göra gällande byte av hel/halvljus?
Förresten, varför skulle det inte gå igenom besiktningen?
Hyundai i30 Kombi CRDi 128hk Premium -13

8
För att få ha xenonljus måste man ha högtrycksspolning på lyktorna och automatisk ljus höjds reglering. Finns kit på nätet att köpa och sen fara in och regga om bilen med det.

Men att bara sätta in en konverteringssats det är olagligt på en bil med halogen halvljus.

På helljuset så är det fritt fram att konvertera för där finns det inga såna krav.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11