Annons
Annons

Re: Uppdatera radio / navi själv

4
BessoMesso skrev:Hur fick du det att funka?
Jag ladda ner filen och i filen fanns det nån mapp och några filer. Jag la in allt i usb'n men när jag kopplade in usb's så stod det "Cannot read this file"
Är din sticka formaterad till FAT32? Om inte, gör det innan du lägger in filerna på USB-stickan.

5
Vilken version hade ni innan update? Jag kollade min, 6.8.B har jag och den skall ha en fix för ljudet bak men jag har ändå ingen ljudvolym att snacka om från högtalare / sub bak i bilen.

Det är förvånansvärt att 6 högtalare + subwoofer och separat förstärkare kan låta så dåligt, undrar om det krävs en firmware update för att få ordning på det?

7
Hade systemversion 6.1.6 innan uppgraderingen och kan väl inte säga att jag märkte någon nämnvärd förbättring vad det gäller ljudet efter uppgraderingen.
Fortfarande dålig ljud för 6 högtalare + subwoofer.

Dock blev bluetoothsynkningen märkbart bättre.
Hyundai i40 Kombi Premium 1.7 CRDi/136 M6 Total Black

Re: Sv: Uppdatera radio / navi själv

14
Dalton skrev:Någon som vet om det har kommit någon ny uppdatering?

Oneplus One
För Firmware och Software funkar länken ovan. För kartuppdatering får du vända till din verkstad.

Själv har jag Android 4.4.2 och nyaste kartorna utan hjälp av Hyundai. Kan spela alla kända video och ljudfiler.
Vilket inte går på "originalnaven" naturligtvis. Även video till barnen bak, kontrollerat från huvudenheten.