Annons
Annons

Re: Servicekostnad?

8
Jag fick höra att varannan service låg runt 2000 kr och varannan runt 4000 kr....
Det var en av er som skrev att denne skulle vänta på plinget om service.
Är det på en Executive då eller ? För på Business så finns det ingen sådan pling !

10
jan626 skrev:Var bor ni när servicen är så billig?

Här i Göteborg ligger dom auktoriserade mellan 4700-5000kr för
andra servicen bilen har gått 2800mil.

Hutlöst mycket tycker jag. :evil:
Jag servade min i Växjö andra servicen. Det är i40 diesel automat. Jag fick ge 3.200:- men fick då 10% rabatt p.g.a. strulet med P-sensorerna.

Ska också tillägga att de inte bytte luftfilter och kupéfilter eftersom dessa fortfarande var fräscha. Förmodligen fick du dessa bytta. Om det var nödvändigt vet jag dock ej.
i40 CRDi 1.7 A6 Premium (vit)

11
Hej! Jag servar nu för första gången efter 12 månaders körning och nästa 1500 mil. Priset vart 2900kr hos ÅF.
Mvh Jonas

i40 CRDi 1.7 M6/136 Business Kombi -12
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Volvo V50 1.6D DRIVe -10
Volvo V50 T5 -05
Volvo S40 2.0T -03

Re: Servicekostnad? UPPDATERAT.

12
Andra servicen 2400 mil, 3500:- totalt. Byte av främre klossar på garanti. Klossarna har 3 år eller 10.000 mils garanti
för er som skall in på service. Min verkstad kände inte till det utan jag protesterade och verkstaden ringde
Hyundai.

Uppdaterat: Idag ringde verkstaden och meddelade att Hyundai tagit tillbaka att det skulle vara tre års
garanti på klossar. Skall vara två år och inte tre. Min bil hade gått en vecka över tiden och nu ville inte Hyundai
betala. Efter några diskussioner insåg de att det var nog bäst att inse att en vecka kanske var lite för lite
och föll till föga och krävde ingen återbetalning.

Att de inre klossarna slits på 2400 mil kan inte vara normalt utan måste bero på felkonstruktion
av klossar eller ok eller båda delarna.

Vilket pajas företag svenska Hyundai är.
Senast redigerad av tjosan den 05 nov 2013, 21:09, redigerad totalt 1 gånger.

14
tjosan skrev:Ett antal I40 har också felaktiga länkarmar bak. Dessa skall bytas på garanti, kolla innan det är försent så att
inte pajasföretaget Hyundai ändrar sig.
Hur märker man det?
i40 CRDi 1.7 A6 Premium (vit)

15
Sarrre skrev:
tjosan skrev:Ett antal I40 har också felaktiga länkarmar bak. Dessa skall bytas på garanti, kolla innan det är försent så att
inte pajasföretaget Hyundai ändrar sig.
Hur märker man det?
Det är serienumret på bilen som styr, kontakta din verkstad.