Annons

Då var man Hyundai-ägare!

1
Hej alla på forumet, ny här.

Har i helgen nu införskaffat mig en Pärlemorgrå i30 1.6 crdi (90 hk) 09a..
Undrar lite över man ska tänka lite extra på som i30-ägare!
Tips o råd, allt är välkommet! :)

Hälsning
Sebastian
Hyundai i30 1.6 crdi (90 hk) -09
Annons

Re: Då var man Hyundai-ägare!

2
Bazno9 skrev:Hej alla på forumet, ny här.

Har i helgen nu införskaffat mig en Pärlemorgrå i30 1.6 crdi (90 hk) 09a..
Undrar lite över man ska tänka lite extra på som i30-ägare!
Tips o råd, allt är välkommet! :)

Hälsning
Sebastian
Har haft min i30 1.6 CRDi (90 hk) -09 i 1,5 månad. Hade in den på verkstaden för 2 veckor sedan.

Hade problem med att den var svårstartad vid kallt väder, samt att tanklocket inte öppnades när man drog i spaken.

Verkstaden åtgärdade allt på garantin. Hade tre glödstift som var helt död, de bytte alla fyra, samt fixade tanklocket.

Min i30 har rullat 4700 mil

3
Hej,
Jag är också helt ny på forumet!
Jag har haft min I30 i snart 5 månader. Den är uttagen 2009-03.
Har haft elfel med bilen. Dom har bytt tändningslås, eftersom inte bilen "kände" att jag tog ur nyckeln. Tydligen är det ett känt fel på denna modellen.
Jag hade sedan ett nytt elfel. När jag tände hel ljuset, så tändes varenda varningslampa i bilen.
Dessa två fel gick på nybilsgarantin. Skönt!
Nu har jag ett nytt problem. Det klonkar bak höger sida, när jag kör över ett väg gupp. Dom upptäckte igår att det var Krängningshämmarstaget som behövde bytas, och en damask som behövde limmas.
Enligt min verkstad ingår inte detta i garantin. Jag mailade imorse 11 ÅF i Västra Götaland. Ifrån 2 av dom har jag fått svar att detta går under garantin. Och en informerar om att det just nu pågår en servicekampanj, där dom limmar stötdämpar damasker kostnadsfritt..

Jag skall nu kontakta min ÅF och se vad dom säger om detta. Risken är att jag får vänta till måndag, då "min" säljare verkar ha gått hem. Men jag ger mig inte på detta. Då får jag väl boka denna reparationen i en annan stad. Men det verkar lite löjligt!!

Jag rekommenderar att du kollar upp staget i allafall. Det är samma fel på min systers I30, från samma år...