Hej!
Vi håller på att leta en Santa Fe till familjen.
Det är min sambo som skall använda den och hon vill att det skall vara en automatare.
Vi har beslutat, trots att många idiotförklarar oss, att det skall vara en med V6.
Vad jag har förstått så byggdes bakaxeln om 2003. Kan man se vilka bilar som är ombyggda? Efter vilket chassienummer är det?
Det finns ju bilar som säljs som 2003 men är tillverkade 2002, dessa misstänker jag inte har den nya bakvagnen.
Var skall jag titta efter rost?
Är där andra tips på vad jag skall titta efter?
MVH
JEK
Annons
Re: Mod av bakvagn, När?
3Hej, sorry sent svar. Du ser det lätt när du kollar bakifrån under bilen. Nya länkarmarna ser ut som tjocka S-formade bananer som ligger rätt tajt mot bakhjulen. På -02 och tidigare så är det tunnare länkstag som syns tydligt. De går från diffklumpen bak till nedre delen på "hjulnaven". Det finns en risk att man kröker dem om man kör på riktigt dåliga skogsvägar med mycket sten och skit i mittsträngen.Panzer skrev:Hej!
Vi håller på att leta en Santa Fe till familjen.
Det är min sambo som skall använda den och hon vill att det skall vara en automatare.
Vi har beslutat, trots att många idiotförklarar oss, att det skall vara en med V6.
Vad jag har förstått så byggdes bakaxeln om 2003. Kan man se vilka bilar som är ombyggda? Efter vilket chassienummer är det?
Det finns ju bilar som säljs som 2003 men är tillverkade 2002, dessa misstänker jag inte har den nya bakvagnen.
Var skall jag titta efter rost?
Är där andra tips på vad jag skall titta efter?
MVH
JEK
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision