Annons
Annons

3
Det var ju intressant info du har fått fram om än oroande. Jag har själv inte hört ngt om långmilsproblem med dieseln. Jag kollade på http://www.blocket.se vilket är motsvarigheten till finn.no, men för några dagar sedan fanns det inga bilar till salu med över 20000 mil på mätaren. Nu finns det 2 bilar ute. Det står inget om utbytta motorer på dem.
Senast redigerad av ClasseClas den 03 apr 2011, 22:03, redigerad totalt 1 gång.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
Skal fortsette å søke etter dette noen ganger i uken, men jeg har en mistanke om at felles for alle disse bilene, er at de er Taxi-kjørt.... Jeg vet andre nyere dieselbiler har fått problemer med motorens levetid når de blir gående svært mye på tomgang. For en Taxi, er jo dette tilfelle...

Men nå vet på ingen måte jeg om dette er problemet her, dette er bare noe jeg registrerte etter å ha sett på Finn.no . Ser og der at det ikke ser ut for at det er det samme med SM, og da altså 2,0 dieselen, men denne var i svært liten grad brukt som taxi her i landet, selv om jeg vet det var noen av de i Tromsø. Så bruken kan altså være annerledes på CM enn for SM

5
ClasseClas skrev:Det var ju intressant info du har fått fram om än oroande. Jag har själv inte hört ngt om långmilsproblem med dieseln. Jag kollade på http://www.blocket .se vilket är motsvarigheten till finn.no, men för några dagar sedan fanns det inga bilar till salu med över 20000 mil på mätaren. Nu finns det 2 bilar ute. Det står inget om utbytta motorer på dem.
Hei du, jeg tok kontakt med selgerene, og av han ene (han i stavanger med norsk navn) fikk jeg et trivelig svar, hvor han kunne fortelle at bilen helt riktig hadde gått som Taxi i Oslo, og at grunnen til motorbyttet, var at silen til oljepumpa hadde gått tett.

Dette kunne visst forklares med lange skiftintervaller på olja, og at det blir mye sot i olja på en dieselmotor som står og går på tomgang....

Jeg tror på den der faktisk..... og det bekrefter min tanke om at olje bør skiftes oftere enn hva vi gjør i dag, for å tappe av forurensningene.... olja tåler mer, men forurensningene vil jeg ha av....

På min har jeg alltid tatt et ekstra oljeskift mellom servicene, og jeg er nå enda mer sikker på at det ikke er dumt, selv om min bil nok ikke går så mye på tomgang som en taxi...

7
Kan berätta att min som går som taxi dog efter 390000km med jordens lagerknack, rätt dåligt med tanke på att min gamla trajet diesel gick 700000km utan problem innan den fick pension och såldes.