Först Anders:
Jag lider med dig och din långa väntan! Vad säger din ÅF, vem är det, och har du satt lite press på dem? Själv satte jag tummen i ögat på ÅF för att han skulle bekväma sig lite och jaga på Hyundai, och då behövde jag ju bara vänta 22 veckor...
Sedan:
Diesellocket eller vad det skall kallas är riktigt bra! Jag skaffade en och skruvade dit det på plats. Det var enkelt och sitter snyggt. Diesel kan du ju inte fylla från tappen i en bensinbil då dieselpumpens påfyllningsmunstycke är större än hålet i bilen. Tvärtom går däremot bra! Och bensin i en dieselmotor som startas ger dig stoooora problem och kostnader i rensning och renovering av motor. Det finns visst statistik över hur ofta dessa misstag sker och det är inte en kul läsning. Tänk scenariet stressad förare, mobilen ringer, ungarna skriker, du har brådis och drar in på tappen för tanken är tom. Då kan det vara nära att fel soppa fylls på...
Det kostar mig 475 bagis att garantera att jag inte fyller på fel soppa. Det är väl använda pengar
Dessutom har locket formel-1-status dvs det skruvas ju inte bort vid tankning utan pipen trycks bara ner varvid luckan till tankröret öppnas automatiskt. Klart ballt! .-)