Annons

Blev det hur du hade tänkt dig?

1
Ja.. blev semestern precis som du hade tänkt dig? Blev den fylld med upplevelser och avkoppling.. eller sitter du som jag och undrar VART TOG DEN VÄGEN??? semestern som man skulle hinna göra allt det där.......
Ser du också på dina armar och ben och undrar vart tog solbrännan vägen...... Vad gjorde du????

:D :D :D :D
Stahl
Annons

2
Jag hade bara två veckor pga nytt jobb så jag kan säga att jag hade ångest redan innan semestern. :roll: Jag visste hur fort det skulle gå.
Men, jobbade som Crew på seglingstävlingar i Lysekil och gick ner i vikt så man får vara nöjd. :D :D

Man får väl bjussa på sig själv lite.......
Bild
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

3
Ja ferien blei helt super den....... vi hengte vår Bjølseth 790 bak på vår nye Santafe CM, og reiste nordover. Vi fikk knall vær og masse opplevelser der vi farta rundt i Lofoten, Vesterålen, og Helgelandskysten... 4,5 uker på tur, 800 kjørte mil, og et deilig liv i frihet var et faktum...

Kan ikke får fullrost CM'en som trekker, har jo fått provd den skikkelig nå, og husvogna veide i år 2100 kg på turen

Vi fikk vår nye 09 mod Santa på st.hans aften, og den har nå passert 1100 mil, kun på tur-kjøring. Vi har jo tre biler til, som og er i bruk, en 2000 mod Atos, en 2005 mod Atos, og en 2008 mod Ford Trasit Connect 110 hk lang. den siste er firmabil

4
Siden jeg lærte å laste opp bilder, så får jeg legge inn noen feriebilder.... tatt med mobilen...

Bleik i Vesterålen
Bild

vår santa, og vår husvogn på Bleik i Vesterålen
Bild

Stranda på Bleik Camping, er vel ca 3,5 km
Bild

Dieselfylling på Dovrefjell
Bild

5
vegard skrev: Dieselfylling på Dovrefjell
Bild
Va tusan - tar du med dig hela femrummaren när du åker???? :D :D
Hälsningar opticrob

6
opticrob skrev:
vegard skrev: Dieselfylling på Dovrefjell
Bild
Va tusan - tar du med dig hela femrummaren när du åker???? :D :D
må ha litt plass..... knall kjørevogn det der.... Kjøpte den vogna ny i 05, og har nå kjørt den så mye, at dekkene var utslitt i vår..... kjører hele sommeren med den.... Et deilig liv, der er det alt inne..... inkl oppvaskmaskin, Pizzaovn, micro, steikovn, sentralstøvsuger etc..... litt greit må en ha det på tur.... man er jo på camping.... :D

7
vegard skrev:Siden jeg lærte å laste opp bilder, så får jeg legge inn noen feriebilder.... tatt med mobilen...

Stranda på Bleik Camping, er vel ca 3,5 km
Bild

:shock: Holy sh*t! Jag vill också börja med camping! Hur gör man?

Fast jag har levt rätt gott i sydöstra Stockholms skärgård i 6 veckor. Fiskat, snickrat och inte ägnat jobbet en tanke. Men som vanligt är underbart alldeles för kort.
Bild
Edit: 157mil enkel resa till Bleik :cry:
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

8
Vilka härliga och sköna bilder ni levererar!!!!!

Själva hade vi en vecka uppe vid Funäsdalen, hade hoppats att stöta på Linkan med fru.

Här kommer en bild från semestern, kan nämnas att den här tjejen gillar inte Liseberg men det här tar hon med en "klackspark" :shock:

Bild
Ursäkta storleken, men jag fick inte till det med rätt storlek.

:oops:
Stahl

9
Anders

du sier du har 157 mil til Bleik, Jeg har 200 mil hver vei.... og har vært der hver sommer siden 04, så du har et svært godt utgangspunkt.... :D

Vi skal oppover igjen til sommeren ja....

10
Stahl

jeg bruker størrelsen 640x480

Guttungen viser en av de 52 fiskene han fikk i sommer, den største var på ca 8 kg. dette er fra Sjøbakken camping, ytterst i Randfjorden, rett ved fergestrekningen Nesna-Levang
Bild

Her er stranda på Bleik igjen
Bild

Her er fiskeværet Nyksund, ytterst i Vesterålen
Bild

11
Jag kan väl få bidra med lite mer bilder från Lysekil då.
Här är småbåtshamnen riktning mot sta´n
Bild
Bild mot Havets hus. Den stora fyrkanten med färger i är en storbildsskärm som visade tävlingsbilder. Den är på 70 kvm! Jag bodde i en trea på som var på 72 kvm. .......
Bild
Bild
Bild från Släggö in mot sta´n. Här diskuterades kabeldragningen för TV. Prickarna i vattnet är dykarskolan och byggnaden på kajen till vänster är VIP tältet för sponsorerna
Bild
Hälsningar opticrob

12
Underbara semesterfoton från när och fjärran...! :D :D :mrgreen: :mrgreen:
Kan ingen dra igång en fototävling igen - på detta temat kanske...? :idea:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

14
vegard skrev:Anders

du sier du har 157 mil til Bleik, Jeg har 200 mil hver vei.... og har vært der hver sommer siden 04, så du har et svært godt utgangspunkt.... :D

Hmmm.... Bilsemester i Norge har varit på förslag många gånger och speciellt då Lofoten.

Hur många mil kör man på en dag i nord-Norge?
I bekvämt tempo...
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

15
anders skrev:
vegard skrev:Anders

Hmmm.... Bilsemester i Norge har varit på förslag många gånger och speciellt då Lofoten.

Hur många mil kör man på en dag i nord-Norge?
I bekvämt tempo...
Hei

det er jo et nokså individuellt spørsmål. Jeg går ikke av veien for å kjøre langt, men du kjører fint 9-10 mil i timen, om du ikke kjører de mest bebyggede strekningene, eller ferjestrekninger.....

men du blåser raskt unna en del mil, i forhold til her sør....

det er klart at du blåser unna mye flere mil i timen om du kjører over finnmarksvidda, framfor om en kjører på helgelandskysten...

Når vi kjører nordover, så har jeg jo dessuten ei campingvogn på slep, som veier i overkant av 2000 kg, og som er nær 10 meter lang.... så det er jo og en begrensning.....