Annons

Montera drag

1
:?: Tänkte montera drag på min Tuk -05 2,7 av märket Bosal. Blir lite orolig för elinstallationen, i väldigt dåliga monteringsanvisningar finns en bild som jag tolkar att man måste koppla ur batterianslutningar. Om jag gör detta vad händer med larm, stereo inkl.navigator. när jag kopplar in batteriet igen? Tacksam för svar.
Annons

2
Hej Pen och mycket välkommen till Forumet!
Tror inte det är någon fara att koppla bort batterikabeln en stund. Gjorde det själv, då jag monterade extralysen och drog det elektriska till dessa. Allt funkade som vanligt efteråt.
Lycka till med monteringen.
Känner du för det, kan du ta lite bilder under arbetets gång, och sedan lägga in några under en egen tråd i "bilarkivet"...! Det brukar vara populärt med den typen av "handbok"! Det skulle säkert underlätta för fler...!
:D :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Re: Montera drag

3
pen skrev::?: Tänkte montera drag på min Tuk -05 2,7 av märket Bosal. Blir lite orolig för elinstallationen, i väldigt dåliga monteringsanvisningar finns en bild som jag tolkar att man måste koppla ur batterianslutningar. Om jag gör detta vad händer med larm, stereo inkl.navigator. när jag kopplar in batteriet igen? Tacksam för svar.
Hej som vanligt vid el/elektroinstallationer skall ev koder finnas tillgängliga då det krävs ibland att batteriet skall kopplas bort/Mvh

El !

4
Hej :)

Om du monterar de lösa kablarna i draguttaget
före innan du kopplar på dem vid bakljusen så
är det ingen större fara att låta batterikabeln
sitta kvar :wink:

Mvh Zukan 8)
Santa FE V6 -02 (Frun)
Zuka -87 (Min)
I 10 -08 (Min)