Annons

Tucson-Koppling?

1
Har en Tucson som snart gått 5000mil och nu börjat kännas konstig i kopplingen!Finns snart inget dragläge alls !Utan hugger på en gång i bottenläge!

Min fråga:Andra som haft problem, och om garantin täcker såna fel?

Tacksam för alla svar!!/Backis :roll:
Annons

2
Hej och mycket välkommen till forumet Backis!
Själv har jag en SF Aut., så jag är till föga hjälp för dig; Men när du väl är kommen till detta forum, så är jag övertygad om, att du snart kommer att få goda råd med det mesta... :D :D :D
Kika lite här under tiden:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=302&start=0
Välkommen!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

4
Hejåvälkommen backis! :D

Jag föreslår att du utnyttjar din 3-åriga nybilsgaranti och låter verkstan kolla närmare på bilen. Det kanske är en simpel justering av kopplingen som behövs.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
Jag tror tucson har underdimentionerat/dålig koppling, men kanske inte lika dålig som på s f. Min har slirat :shock: ett par gånger och känns inte häller bra längre. (1500 mil)
Tor

7
Har nu varit å pratat me verkstan och de va inga problem me att få de repat på garantin!!
:lol: :lol:
Verkligen trevligt bemött!!
volvo kan slänga sig i väggen::: :o

9
Nä inga probs men kopplingen på det sättet men man kan undra va det är för skit olja i som är trögflytande vid under -4 grader! Känns som kopplingen ligger i sirap typ hehe
tuc 05 exclusive lilla motorn

10
backis skrev:Har nu varit å pratat me verkstan och de va inga problem me att få de repat på garantin!!
:lol: :lol:
Verkligen trevligt bemött!!
volvo kan slänga sig i väggen::: :o
Vad är det för fantastiskt med det, självklart enligt min mening. :wink:

11
Vad är det för fantastiskt med det
brodeur - Det märks att du ALDRIG har varit inne hos en Volvo-handlare!

Nästa gång du passerar en Volvo-dealer - Stanna till - Gå in
och försök övertala en av deras försäljare/kundmottagare vad som är en SJÄLVKLARHET.
Är ganska övertygad om att du efter ett sånt besök förstår "backis" vad han menar.

ps - "backis" > "nimbusen" Vill också passa på att önska dig välkommen i gänget. :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

12
Tackar "Nimbusen" !! :D

Verkar som om du åxå har haft me Volvo att göra!
Ska nu in me bilen på onsdag,fick en hyrbil under tiden för en hunka(100)..Bra i min menig! :D

13
Verkar som om du åxå har haft me Volvo att göra!
- OM.....jag har? :lol: Värre än så, men lyckligtvis är detta "brott" preskriberat idag. Jag var med från starten vid nybyggda Volvo Torslandaverken och efter ett antal år övergick jag som mekaniker till den lokala Volvo-handlaren i Gbg-området Bil & Truck... :oops: Efter 15 år inom Volvo-sfären ville jag gå vidare, varför jag skolade om mig.

Detta var som sagt för många år sedan - Jag har sedan dess förändrats på flera områden , MEN det har inte Volvo-handlaren :wink:

14
nimbusen skrev:
Vad är det för fantastiskt med det
brodeur - Det märks att du ALDRIG har varit inne hos en Volvo-handlare!

Nästa gång du passerar en Volvo-dealer - Stanna till - Gå in
och försök övertala en av deras försäljare/kundmottagare vad som är en SJÄLVKLARHET.
Är ganska övertygad om att du efter ett sånt besök förstår "backis" vad han menar.

ps - "backis" > "nimbusen" Vill också passa på att önska dig välkommen i gänget. :lol:

Hehe 3 års nybilsgaranti utan milberänsning är något Volvo saknar , men det är klart det är ju ett premium märke numera.

15
Hehe 3 års nybilsgaranti utan milberänsning är något Volvo saknar , men det är klart det är ju ett premium märke numera.
- Jaha...??? :roll: