Annons

16
fredrikl skrev:
om jag bara visste hur man gjorde så skulle jag lägga upp en bild på eländet...
Behövs verkligen inte - Vi vet precis hur "mysigt" å kul det kan vara med lite snö! :roll: :lol:
Bild
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

18
Ser du! Gick ju jättebra!
Brrrr! Verkar kallt också; Inget jag längtar efter här, man vet precis hur det är... :roll:
Då är det gott med rätt fordon!! :D :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

19
fredrikl skrev:ok, vi provar...
Bild
Bild
Sådärja! Då fick man se lite äkta Norrlandssnö för en gångs skull. Fräckt! :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

21
jag körde den där skogsvägen
:shock: - Skogsväg?
Trodde det var ett digitalshot från invigningen av motorvägen mellan Stalon och Dikanäs... :roll: :lol: :lol:


De här vet jag om Norrland iaf.
Det är däruppe som det bland kalfjäll och masurbjörkdungar vimlar av lämlar,lappar, vattenfall, snöscootrar,
mygg, en jä....la massa snö, turistande 08:or å hjordar med livsfarliga renar.
Att de gick å köra bil däruppe var däremot en nyhet för mig.

Sen har jag hört att "norrland-deserna" är klädda i färggranna kläder och att dom kastar lååångt som F..
För när dom säger att de bara bor ett stenkast bort, så menar dom egentligen 40 mil. :lol:

Någon som har mer fakta om Norrland? :roll: :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

22
petroff skrev:Men den där kanoten som bröt mot sjöreglerna i Nora då?
Är den omgjord till blomlåda?


Petroff :wink:
Nej den ligger i ständig beredskap. Inte bröt den mot sjöreglerna, Swedefe vaktade ju den på natten..... På tal om Nora, vart har Marko tagit vägen?
Marko? är du här? skriv en rad!
:wink:
Stahl

23
Hallå alla glada

Jag försöker titta in lite då o då.Jobbet tar lite för mycket tid just nu.
Är ute och flänger runt om i sverige väldigt ofta i Göteborg o Malmö och lite väl mycket utlandsresor mest till Riga. Har inte haft tid att skriva men har försökt att läsa era inlägg så gott det går. Och så är jag lite ledsen har skrapat i höger sida på älsklingen bild kommer vid tillfälle.
+ vid förra Riga resan hade någon maffioso skurit upp alla fyra däcken för mig så där stod jag fick ta taxi den dan. Inga nya däck fanns att få tag på i Riga, så jag ringde till jobbet dom fixade fram nya däck och skickade med ups eller vad dom heter Däcken kom samma dag med flyg fixade bärgare via hotellet man kan ju inte språket, dom kom o hämta bilen och dom nya däcken. Väl framme vid däckverkstaden så bytte dom däcken "jag stod o vakta hela tiden" och skulle lägga på dom på bilen, då var jag tvungen att fråga om dom inte tänkte balansera däcken fick då till svar att killen som sköter balanseringsmaskinen har semester så dom brukar be kunderna att komma tillbaka för balansering en annan dag det går att köra iallafall om man tar det lite lungt. Försökte förklara att jag ska åka tillbaka till Sverige imorgon och måste få däcken balanserade idag. Njet var svaret går inte. Frågade då om det var ok att jag balansera däcken själv om jag fick låna maskinen, gubbarna stod som frågetecken och undrade om jag verkligen kunde fixa sånt. Självklart sa jag brukar jobba lite extra på våran egen bilverkstad ibland. Sagt och gjort balanserade upp mina däck klappat och klart på 10 min. Gubbarna stod brevid och titta på och när jag var klar så fråga dom om jag kunde hjälpa dom lite för dom hade 12 däck som stod o vänta obalanserade, självklart jag fixa däcken åt dom och när jag var klar så fråga jag vad jag blev skyldig för mina däck så fick jag till svar att det bjuder dom på + att dom hade tvättat bilen åt mig medans jag fixa deras däck + en låda absolut vodka som jag gömde under packningen bak.
Men som sagt var annars är det bra jag lever och finns där ute någonstans :D
Har inte glömt bort er :!:

25
Stahl skrev:
petroff skrev:Men den där kanoten som bröt mot sjöreglerna i Nora då?
Är den omgjord till blomlåda?


Petroff :wink:
Nej den ligger i ständig beredskap. Inte bröt den mot sjöreglerna,
Stahl

Joho, det gjorde den visst det! Det var nedsatt hastighet runt holmen:
5 knop!!!


Marko: "Long time" Skräm oss inte sådär.


Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

26
Trevligt att höra av dej Marko !

Hoppas du har möjlighet i April och planera in Cooper-träffen !
Datum ligger ute under träffar och det är bara jordens undergång el. motsvarande så ändrar den ! :lol:

Vi har haft vissa funderingar på en sem. sväng till Polen.Lettland, Estland och lietauen.
Men vi har lagt den på is så länge för du är inte den förste som råkar illa ut i dom länderna.
(Man ska nog undvika bil om man inte sover i den också) :idea:

MVH
;) Cooper
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)