Nimbusen m.fl.
Om pengar växte på träd, hade ni fortfarande haft en Hyundai Santa Fe SM av alla bilar på marknaden? Jag hade exempelvis valt en Lexus RX400h...För jag är helt övertygad om att det är en bättre bil - däremot är den inte värd tre Santor. Men jag vågar ändå påstå att Santan skulle blekna i jämförelse - vad kan den tänkas slå Santan i...egentligen? Möjligen driftsäkerhet ifall ovannämnda än har barnsjukdomar...
En annan bil jag gillar skarpt är nya Santa Fe, och ja - jag skulle hellre vilja ha den, men är det bara jag här som inte kan "byta bums blixtsnabbt direkt ögonblickligen" så fort jag ser en bil som troligen skulle passa mig bättre?
Joppe skrev:Goran skrev- Bra bil: De bilar som knäckt Santa Fe i varenda SUV-test som någonsin gjorts...
ja.... och herr Goran har ju personlig erfarenhet av dessa.... eller är det "sanning" för att han har läst det .....
Du har däremot haft alla dessa bilar samtidigt och sålt alla förutom Santan? Nej, jag har ingen personlig erfarenhet mer än att jag de facto åkt och kört andra bilar än Santa Fe! Santan går ryckigast av alla bilar jag kört, man kastas runt i kurvorna mer än i andra SUVar, och fjädringen är obefintlig. Men sammantaget är jag nöjd, och tänker INTE byta bil bara för dessa saker. Att Santan dessutom aldrig fått toppbetyg tror jag inte beror på en konspiration i bilvärlden...den är helt enkelt inte
bäst på något. Att tro att santan är fulländad och den bästa bilen out there är i mina ögon något naivt...
Ärligt talat så bryr jag mig inte om varken enkäten eller Gorans synpunkter,, om nu Santan är en dålig bil eller inte så får den väl vara det..
Först var det någon som var missnöjd med sin bil, nu har någon påstått att Santan skulle vara en dålig bil? Jag måste ha hoppat över varannat inlägg eller nåt...
men i slutändan handlar det om värde för pengarna, helt enkelt!
Agreed! Och därför har vi Santa Fe istället för Porsche Cayenne Turbo, även om jag skulle valt den sistnämnda om jag fick båda gratis...
Jag tycker synd om sådana som gör sina bilval baserat tidningstester, försäljningsstatistik eller vad som står parkerat högre upp på villagatan. Om man inte vet vad man behöver, eller vad man köper, ja - då ökar märkligt nog risken att man blir missnöjd när bilen står på gatan...
Jag tycker mer synd om dessa som köper alla bilar på marknaden för att bilda sig en hundraprocentigt objektiv syn...eller ja - har man obegränsat med ork och pengar så kan det ju vara en kul resa, men vi andra måste nog ändå delvis förlita oss på tidningstester och undersökningar...