Annons

Radio Störningar

1
Hej ny på forumet här så hoppas på under :P.

Som topicen lyder så har jag dom senaste 1.5 - 2.5 veckorna upplevt väldigt dålig radiomottagning och har aldrig haft det med denna bilen förut. Problemet utspelar sej på detta viset att jag bor 3 mil från Karlstad i Karlstad har jag skit bra radio och till ung 2 mil utanför sen blir det sämre och sämre blir lite bättre om jag stannar vid vägen och står still. Lite komiskt är också att mitt i denna dåliga motaging så om jag skulle slå på helljuset i bland så hörst det i störningarna. så tragiskt när jag e så hjävla nöjd med min i40 2013.

jag har prövat med att byta till en annan antenn ej original men den va längre och blev väldigt lite skillnad.

så snälla hjälp vill ju inte åka in med bilen och låta dom lallarunt i en hel dag och inte hitta något.
:P
Annons

Re: Radio Störningar

2
Kan det vara förstärkaren som är dålig? Vet inte riktigt vart den sitter på i40 men gissar att det är i bagaget någonstans, möjligtvis i hållaren till antennen, på insidan av taket.

Har du varit i kontakt med din Hyundai-handlare? Bör gå på garantin, men kan bli lite jobbigt att uppvisa för dem, då mottagningen troligtvis är bra inne i stan/där verkstan är.

Mvh