Annons

Hyundai I40 2.0 prestanda mm.

1
Köpte nys en I40 med 2 Liters maskin och hittils varit väldigt nöjd med köpet men vissa frågar har jag, är det ändast jag som tycker att med 177 hästar känns den väldigt långsam, på tanke på att t.ex toyota avensisen med 1.8 liters maskin har 30 hästar mindre och väger 40kg mera och är ändå enligt pappret lika snabb och samma gäller t.ex chevrolet cruzen med 140 hästar är snabbare och många andra i ganska samma/mindre/större klass på tanke på effekten. Finns det någon orsak värför prestandan inte är bättre än vad det sägs eller stämmer inte iformationen jag hittils har läst och må det finns någonting man kan göra åt saken, säger dock inte att 9,7 sekunder inte skulle räcka men tycker det låter lite väl konstigt för den effekten. En annan sak jag undrade var om någon vet vilka röstkommandon det går att använda när man använder knappen ovanför svar/stäng knappen. Värför går det inte att ändra systemspråket på bilen när det endå gick att ändra språket till svenska på telefonsystemet, går det att ändra det på annat vis, vet någon?
Annons

Re: Hyundai I40 2.0 prestanda mm.

2
Har en 2.0 2012 premium och den är väldigt trött, har definitivt inte 177 hk som angivits. Effekten är inte det värsta problemet, den drar otroligt mycket
för att vara en ny bil. Cirka 0,84 med 90% snäll landsväg/motorväg är på tok för mycket. Min gamla saab 9-3 2009 drar mycket mindre trots att den är trimmad. Köpte den för utseende och rymlighet men kommer inte att köpa en ny Hyundai då det varit alldeles för mycket fel. Man bara väntar på att parkeringscensorer, backkamera eller dörrlås eller annat skall lägga av igen.
Använder inte röstkommandon då jag inte fått det att fungera tillfredställande.