Även om det verkar idiotiskt har jag gått från fyrhjulsdrift till en i40. Ibland blir det så. På sommaren är det ju en trevlig bil.
Nu när vintern kom så var jag spänd på hur bilen skulle klara att starta i lite motlut med snö. Jag har kört många Volvo och VW med antislir, och har tyckt att de faktiskt är nästan lika bra som fyrhjulsdrift på att komma igång.
Döm om min förvåning när det inte händer ett skvatt med i40. Den börjar istället glida baklänges som en gammal Saab i motlut.....
Är det bara antisladd på de här bilarna och ingen antislir vid start?
Annons
Re: Antislir
2Det mesta på de här bilarna är väl anti-anti.Suzuki skrev:Även om det verkar idiotiskt har jag gått från fyrhjulsdrift till en i40. Ibland blir det så. På sommaren är det ju en trevlig bil.
Nu när vintern kom så var jag spänd på hur bilen skulle klara att starta i lite motlut med snö. Jag har kört många Volvo och VW med antislir, och har tyckt att de faktiskt är nästan lika bra som fyrhjulsdrift på att komma igång.
Döm om min förvåning när det inte händer ett skvatt med i40. Den börjar istället glida baklänges som en gammal Saab i motlut.....
Är det bara antisladd på de här bilarna och ingen antislir vid start?