Blev Santa Fe ägare i somras.
Kan säga att jag hitintills är nöjd, Blev dock en 2,7L V6:a pga den höga dieselskatten och att den inte rullar såmycket ändå.
Nu köpte jag den med vetskapen att skivorna bak skulle bytas. Så då till frågan. Vart shoppar man skivor för en bra peng som motsvarar org kvalité?
Kollade laga.se och där fann inga bak, dock fram från en CRDI 2008, passar dessa? Tänkte man kunde slänga på nya (bättre beggade 3900mil) fram också isåfall.
Men som sagt vart hittar man skivor bak till denna till ett hyffsat pris?
/Memike
Annons
Re: Bromsskivor?
2Kolla med reservdelar24.se, de brukar ligga bra till i pris!
Kontakta kundtjänst innan du lägger ordern (via "chatten") så får du en kod som ger ytterligare 3% rabatt.
Att smäcka dit begagnade skivor är nog inget jag skulle göra om jag inte fick dem nästan gratis förstås, priserna på ovanstående hemsida är så låga att du kan köpa nytt till samma pris som de flesta begär för begagnade prylar.
Tänk på att alltid byta belägg när du byter till nya skivor!
Mvh
Johan B
Kontakta kundtjänst innan du lägger ordern (via "chatten") så får du en kod som ger ytterligare 3% rabatt.
Att smäcka dit begagnade skivor är nog inget jag skulle göra om jag inte fick dem nästan gratis förstås, priserna på ovanstående hemsida är så låga att du kan köpa nytt till samma pris som de flesta begär för begagnade prylar.
Tänk på att alltid byta belägg när du byter till nya skivor!
Mvh
Johan B
3Ok. Ska kolla denna sidan. Är det bra saker. Orkar inte köpa nya pga att de slått sig efter 1000mil Vilket orginal skovorna gjort bak
Skulle få betala 700kr inkl frakt för 2st skivor fram, rätt så bra iofs
/Memike
Skulle få betala 700kr inkl frakt för 2st skivor fram, rätt så bra iofs
/Memike
5Jag gillar ju EBCs produkter, de har funkat fint för mina behov.
Kolla RockAuto också, de har ofta ett bra urval.
http://www.rockauto.com/m/mobilecatalog ... ttype=7580" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolla RockAuto också, de har ofta ett bra urval.
http://www.rockauto.com/m/mobilecatalog ... ttype=7580" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders 
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
6Om det är så att skivorna slagit sig, så byt inte ut dem, låt någon svarva till dem, de kommer inte att slå sig någon mer gång.
7Bjerven skrev:Om det är så att skivorna slagit sig, så byt inte ut dem, låt någon svarva till dem, de kommer inte att slå sig någon mer gång.
Fick på nya efter lite mek, Fick lossa hela vajern under bilen och sedan lossa på "kugghjulet" . Dock hade ju en sprint släppt som höll parkerings broms backarna på plats så därav
försvårandet att lossa skivan. Trodde på riktigt jag blivit totalt inkompetent men så va inte fallet
Nu rullar den tyst och bromsar mjukt och fint utan oljud igen. Tack för tipsen och sprängskissen på bilen...