Jag har problem med min 02a diesel.
Det är så att när bilen går tungt och på varv under 2k så tvärdör den för mig.
Det händer inte alltid, men ibland. Sedan lyser motorlampan tills jag har kört ett tag, och gjort ett par omstarter.
Någon som har idéer om vad det kan vara?
Mvh.
Michael
Annons
Re: Behöver lite råd!
2Hej
dåligt tryck i bränslesystemet kanske, då slår motorn av omedelbart.
Kan du starta igen efter 5-15 sek?
kan vara så "enkelt" att tryckgivaren för commonrail röret är dålig , ger fel signal.
http://www.meat-doria.com/product_meat/9106" onclick="window.open(this.href);return false;
annars läckande spridare kontra dålig högtryckspump.
svårstartad ? varmt då det hänt ?
du får kanske åka och kolla felkoderna
Mvh Anders..
dåligt tryck i bränslesystemet kanske, då slår motorn av omedelbart.
Kan du starta igen efter 5-15 sek?
kan vara så "enkelt" att tryckgivaren för commonrail röret är dålig , ger fel signal.
http://www.meat-doria.com/product_meat/9106" onclick="window.open(this.href);return false;
annars läckande spridare kontra dålig högtryckspump.
svårstartad ? varmt då det hänt ?
du får kanske åka och kolla felkoderna
Mvh Anders..
Re: Behöver lite råd!
3Jo den startar perfekt efter 10 - 20 SEK. Märker inte att någon spridare läcker. Den startar utan problem när du än startar den. Den har spökat både vid varmt och bara vid 13 grader.
Skall byta dieselfilter på han idag och kolla hur han går då.
Skall byta dieselfilter på han idag och kolla hur han går då.
Re: Behöver lite råd!
4Bytte dieselfilter och alla andra när jag höll på, men tyvärr samma problem kvarstår. Är det någon som har en länk till denna tryckgivare? Den Anders la upp leder till en massa gorm för mig. [CRYING FACE]
Re: Behöver lite råd!
5Hej igen
http://www.meat-doria.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
skriv 9106 på Search Product Meat och klicka på meat , då får du fram givaren ,
där finns även orginal nummer samt bosch nummer.
hoppas det funkar..
mvh Anders..
http://www.meat-doria.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
skriv 9106 på Search Product Meat och klicka på meat , då får du fram givaren ,
där finns även orginal nummer samt bosch nummer.
hoppas det funkar..
mvh Anders..
Re: Behöver lite råd!
6Hej
ett tips till..
du kan söka på google med nummer 3140227010
då kommer det fram fler firmor som säljer ,
Mvh Anders..
ett tips till..
du kan söka på google med nummer 3140227010
då kommer det fram fler firmor som säljer ,
Mvh Anders..
Re: Behöver lite råd!
7Tack för hjälpen Anders. Bilen blir bara värre och värre, så jag måste få till det där nu..
Re: Behöver lite råd!
9Hallå där
kanon att det löste sig , men vad var det för fel om man får vara lite nyfiken ?
Mvh Anders..
kanon att det löste sig , men vad var det för fel om man får vara lite nyfiken ?
Mvh Anders..
Re: Behöver lite råd!
10Du, det var den billigaste reparation och enklaste jag någonsin gjort. Jag tog isär alla kontakter till spridare och givare jag kunde komma åt på motorn. Sedan sprutade jag lite elektronikrengöring i kontakterna och gnuggade bort all oxidation och nu går den så bra [FACE WITH TEARS OF JOY]

