Annons

Behöver lite råd!

1
Jag har problem med min 02a diesel.
Det är så att när bilen går tungt och på varv under 2k så tvärdör den för mig.

Det händer inte alltid, men ibland. Sedan lyser motorlampan tills jag har kört ett tag, och gjort ett par omstarter.

Någon som har idéer om vad det kan vara?
Mvh.
Michael
Annons

Re: Behöver lite råd!

2
Hej

dåligt tryck i bränslesystemet kanske, då slår motorn av omedelbart.
Kan du starta igen efter 5-15 sek?

kan vara så "enkelt" att tryckgivaren för commonrail röret är dålig , ger fel signal.
http://www.meat-doria.com/product_meat/9106" onclick="window.open(this.href);return false;

annars läckande spridare kontra dålig högtryckspump.
svårstartad ? varmt då det hänt ?
du får kanske åka och kolla felkoderna


Mvh Anders..

Re: Behöver lite råd!

3
Jo den startar perfekt efter 10 - 20 SEK. Märker inte att någon spridare läcker. Den startar utan problem när du än startar den. Den har spökat både vid varmt och bara vid 13 grader.

Skall byta dieselfilter på han idag och kolla hur han går då.

Re: Behöver lite råd!

10
Du, det var den billigaste reparation och enklaste jag någonsin gjort. Jag tog isär alla kontakter till spridare och givare jag kunde komma åt på motorn. Sedan sprutade jag lite elektronikrengöring i kontakterna och gnuggade bort all oxidation och nu går den så bra [FACE WITH TEARS OF JOY]