Annons

Byta svarta ramen runt sidospegeln

1
Hej, jag fick PM från Milton om nedan fråga o lägger ut den här :

Jag har en Hyundai i30 vit och behöver byta svarta ramen runt sidospegeln som har fått spricka. Glaset, blinkers och kåpan är hel, det är bara svarta ramen som har fått spricka. Jag har sökt på nätet men hittade inte. Det finns hela eller bara kåpan men inte ramen runt kåpan.
Är det enkelt att byta den och i så fal var köper men den delen?
Mvh Milton
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

Re: Byta svarta ramen runt sidospegeln

2
Kanske att detta stämmer även på en I30: Spräckte ramen på min IX35 och for till Hyundaiverkstaden för att köpa en ny.Ramen finns i Hyundais reservdelslager med eget artikelnummer
men kan EJ köpas separat, man måste beställa en komplett backspegel inkl ledblinkers. Denna spegel kostar till en IX35 4500kr + lackering !!!!!!!!!!!!!. Man tror inte att det är sant, men så är det
en lös ram för troligtvis ca: 150 kr går inte att köpa separat

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

Re: Byta svarta ramen runt sidospegeln

6
Det är väl inte direkt ovanligt att man måste köpa en hel sats av något trots att det bara är en liten sak som är trasigt. Så tjänar bolagen pengar och inte så lite heller. Jag har haft min i30 ett tag nu och jag är väl inte sådär överhövan nöjd med den. Tycker det är lite för mycket "måndag" över den och kostar skjortan gör det också om man måste lämna in den vilket man oftast måste. Tveksam till om det blir fler i30.