Annons

Ljud höger/vänster sida instrumentpanel?

1
Någon annan som har knarr/gnissel från instrumentpanelen höger fram/vänster fram mot framrutan?

Trycker man till på ena sidan så börjar det låta mer på andra sidan...

"Dashboard rattle" om man söker på google för engelspråkiga forum..

Detta uppkom för mig när det blev kallt ute, som om den värms upp och töjs ut mot framrutan och där saknas det isolering/silikon..

otroligt enerverande
Annons

Re: Ljud höger/vänster sida instrumentpanel?

3
Tjena!

Jodå detta har jag påpekat ett antal gånger till min verkstad :shock: . Nu ska bilen in om ett par veckor och då ska hela instrumentpanelen plockas ner. Skulle sättas någon list eller dylikt (vet ej säkert) runt kanter på panelen. Får väl se om det hjälper. Bytte framruta pga spricka för x antal månader sen och då försvann "oljudet" fram till för några veckor sedan, nu är det värre än innan :shock:

Ha det gott Körven

4
Hejsan,

Enligt min verkstad är instrumentbrädan för stor för bilen.... :o

De har skickat in en fråga till Hyundai om hur de ska hantera det här (i januari) - ännu inget svar.

Själv har jag lagt ihop två isskrapor och tryckt ner i högra hörnet - ser inte så proffsigt ut, men det blir tyst!
Idag: Opel Insignia 5d, BiTurbo, Automat, 195hk, diesel
I går: I40 sedan 1.7 CRDi/136 aut 6-vxl Sport
I förrgår... Grandeur 3,3 12000 mil utan problem

8
Hej igen!
Dags för lite uppdatering :D . Ljudet i instrumentpanel fixat. Tydligen var den lös på ena sidan. Kupefläktsmotor bytt pga oljud. Lyset fixat för 4 e gången tror jag det är. Nu till det smarriga. Har haft en läcka i kylarsystemet, fixat för länge sen. Tji fick jag. Det hade försvunnit lite till nu :? . Vi får byta MOTOR så de idag. Nu är det snart bara karrosen kvar och byta så verkstad :D . Får återkomma i detta ärende.

MVH Körven