Annons

Inget tryck i bromspedalen efter byte av belägg

1
gjorde byte av belägg runt om på min i30-08 crdi och efter bytet så får jag bara tryck i pedalen när bilen är avstängd. När bilen är igång så har jag inget tryck i pedalen bara sjunker när man pumpar. har inget läckage. Har inte luftat än men detta känns inte som luft utan att kanske kan vara huvudcylindern. jag undrar om det är någon som haft samma problem innan.. Jag har bytt belägg på hur många bilar men aldrig råkat ut för detta
I30 1,6 crdi 2008 automat
Annons

Re: Inget tryck i bromspedalen efter byte av belägg

2
Har du kört bilen efter bytet?

Det brukar bli slitagekanter på skivan i både ytter och innerkant som dom nya klossarna inte har slitigt in sig emot och då känns pedalen mjuk och går i botten när man har bilen igång. Men detta brukar försvinna efetr att man kört en bit och klossarna har börjat slita in sig emot skivan.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

Re: Inget tryck i bromspedalen efter byte av belägg

4
Nu har jag varit ute å kört ganska hårt nackdelen med automat är ju att man inte kan gasa å bromsa samtidigt så det mycket gas å sen broms. Men det blev bättre men inte riktigt bra. Så jag rev ner allt igen. Då upptäckte jag att skivorna fram hade en kant på insidan längst in på skivan. Har karvat bort det mesta å sen blev det en tur till men det är inte bra riktigt än. Får köra några dagar får vi se. Tackar för tipset än en gång
I30 1,6 crdi 2008 automat