Vart har ni köpt erat kitt?.
Jag hade tänkt att köpa från xenonkugen men det va ju 4 veckor vänte tid på de. Och det är nu det är mörkt ute så jag skulle vilja ha fortare. Någon som har förslag på någon sida som har ett kitt med allt som behövs?
Med vänlig hälsning Henric
Annons
Re: Xenon konvertering
2Problemet är att det är mig veterligen bara Xk som har de plaststycken som behövs speciellt för I40 i kitet. Du kan se vilka plaststycken jag pratar omhenke82 skrev:Vart har ni köpt erat kitt?.
Jag hade tänkt att köpa från xenonkugen men det va ju 4 veckor vänte tid på de. Och det är nu det är mörkt ute så jag skulle vilja ha fortare. Någon som har förslag på någon sida som har ett kitt med allt som behövs?
Med vänlig hälsning Henric
du söker på xenonkonvertering och tjosan.
Någon annan kanske vet någon annan leverantör. Kom dock ihåg att det måste vara avsett för I40.
3http://www.oljebaren.se/xenon/lamphalla ... amphallare" onclick="window.open(this.href);return false; är det den du menar?. Kanske det går att beställa där ifrån i stället.?.
4Det är korrekt hållare. Kontrollera också att det är lite snabbare att komma upp i styrka. Har för mig att XK är snabbstartare vad gäller full styrka på ljuset.henke82 skrev:http://www.oljebaren.se/xenon/lamphalla ... amphallare är det den du menar?. Kanske det går att beställa där ifrån i stället.?.
5Är lite sugen på att beställa från oljebaren nu när det är slut på xk, men vilket kit ska man välja? Standard eller canbus? Eller speedstart? Någon som har beställt grejer därifrån och vet vilka som blir bra på i40n? Har en 12a. 
6Finns ett flertal trådar där dina frågor är besvarade, använd sökfunktionen.The_Lizzard skrev:Är lite sugen på att beställa från oljebaren nu när det är slut på xk, men vilket kit ska man välja? Standard eller canbus? Eller speedstart? Någon som har beställt grejer därifrån och vet vilka som blir bra på i40n? Har en 12a.
7Snabba ballaster är ett måste enligt mig. Jag har bytt till Fast Bright F-5 och de funkar mycket bra, tänder upp på 2-4 sekunder istället för 5-7 sekunder. Speedstart har samma funktion, det funkar så att ballasterna ger mer ström till lampan de första sekunderna så att den värms upp snabbare.The_Lizzard skrev:Är lite sugen på att beställa från oljebaren nu när det är slut på xk, men vilket kit ska man välja? Standard eller canbus? Eller speedstart? Någon som har beställt grejer därifrån och vet vilka som blir bra på i40n? Har en 12a.
Om du kopplar med reläsats så undviker du att överbelasta bilens elsystem. Finns färdiga satser med rätt kontakter och är enkelt att koppla.
8Jag har haft Xenonkungen kit till I40in i 2 vintrar nu och dom suger ju, lång upptändningstid och dåligt lyser enligt mig (är van lastbilar med bra lyse). Så har beställt ett annat kit på 55W så ska prova om den är bättre ikväll blir det nog byte av detta.
9Har nu installerat följande kit med lamphållarna från oljebaren:
http://www.humanhabit.se/se/xenonkit/xe ... ign=Banner" onclick="window.open(this.href);return false;
Funkar kanon och tänds väldigt snabbt. Tar några få sekunder när dom är kalla, men vid vanlig avbländning så märks ingen upptändningstid.
Den ena ballasten surrar dock ganska högt och den andra är tyst. Inget som hörs i kupen, så det är ju lugnt. Men är detta något normalt eller kan det tyda på något knas i ballasten? Hur har det varit för er andra som har konverterat? Har mailat humanhabit och frågat också, men vore intressant att höra vad ni kloka människor säger om saken
http://www.humanhabit.se/se/xenonkit/xe ... ign=Banner" onclick="window.open(this.href);return false;
Funkar kanon och tänds väldigt snabbt. Tar några få sekunder när dom är kalla, men vid vanlig avbländning så märks ingen upptändningstid.
Den ena ballasten surrar dock ganska högt och den andra är tyst. Inget som hörs i kupen, så det är ju lugnt. Men är detta något normalt eller kan det tyda på något knas i ballasten? Hur har det varit för er andra som har konverterat? Har mailat humanhabit och frågat också, men vore intressant att höra vad ni kloka människor säger om saken
10Har en i40 Kombi 12:a och skaffat ett Xenon kit från Xenonkungen. Helljuset slocknar efter 2 sekunder när tändningen är påslagen men inte om tändningen är avslagen.. Någon som vet vad det kan vara för fel ?
Rogul77
Rogul77
11Hur är det inkopplat, 12 volt kontrollspänningen via relä? Om inte sök här på forumet finns flera diskussioner vad som är problemet.Rogul77 skrev:Har en i40 Kombi 12:a och skaffat ett Xenon kit från Xenonkungen. Helljuset slocknar efter 2 sekunder när tändningen är påslagen men inte om tändningen är avslagen.. Någon som vet vad det kan vara för fel ?
Rogul77
13Jag köpte xenonkungens kit till helljuset. Direkt när jag började köra så fick jag att alla lampor slockande. Ringde ditt och fick nån grej som jag skulle koppla imellan. Tror de är nåt så de inte blir så höga strömspikar. De fungerade några månader sen började ena lampan att slockna. Ringde ditt igen och fick en ny version där jag tar strömmen direkt från batteriet istället för från lampkontakten.nu verkar de fungera.