Efter att fått batteriet urladdat genom att innebelysningen varit på i tre dagar, så försökte jag efter att ha laddat batteriet starta stereon. Jag hade inte någon PIN-kod så förbrukade jag i vemod mina tre gissnings försök. Fick hjälp av min trevliga Hyundai handlare att få den riktiga koden, men eftersom det bara står code error nu, så kunde jag inte skriva in min kod.
Kom då på genidraget att bryta strömmen genom att lossa på batteripolen. Efter att ha haft strömmen bruten i några minuter , så vart det ingen skillnad. Bröt därefter strömmen i 30 minuter, och då får jag upp en radiosekvens på displayen. Inget ljud och den har liksom hängt sig där. I instruktionsboken så står det om jag nu förstår engelskan rätt, att efter tredje försöket, så måste man vänta i minst en timme innan man kan prova igen. Jag väntade i ett dygn.
Finns det någon på forumet som varit med om detta??
Annons
Re: Code Error på Stereon
2Jag vände mig till min Hyundai säljare och efter det att jag skruvat bort detaljer i instrumentpanelen och läst av serienumret, så kunde han få koden via Korea. Efter att ha tändningen på i en timme(kört), så får man då äntligen möjligheten att återigen slå in sin kod. Nu har jag återigen ljud i bilen 

Santa 2,7 exklusive 2008 med en Solifer artic 540 på kroken
Re: Code Error på Stereon
3Det brukar vara så på alla bilar att man måste ha stereon "ON" (tändningen ACC eller ON) i 1 eller 2 timmar, man kan med fördel givetvis stänga av alla andra tillbehör i bilen om man kör på ON läge så att fläktarna inte drar på batteriet =)