Annons

Ljudnivå och varvtal I40

1
Hej!
Funderar på en ny I40 buisness edition.

Har provat en manuell och en aut.

Och jag reagerade lite på 2 saker!

Att på den med man låda varvade 2000 varv i 100 km/h( en grej jag alltid jämför när jag provkör bil)
Kör idag en V50 drive med bara 5 vxl låda och den varvar ca 1850 varv i 100 km/h

Nästa grej var att den var lite bullrig eller att man hörde vägljud bakåt, typ baksätet och bagaget.

Detta ska också jämföras med en BMW 525d touring -08 som jag provat, den varvade 1400 i 100km/h och var så gott som tyst.

Visst bilen är 5 år gammal och en ny I40 blir inte mycket dyrare och bättre garantier, och den är rätt snygg med.

Någon som upplever samma som jag?
Annons

Re: Ljudnivå och varvtal I40

2
fredrikakesson skrev:Hej!
Funderar på en ny I40 buisness edition.

Har provat en manuell och en aut.

Och jag reagerade lite på 2 saker!

Att på den med man låda varvade 2000 varv i 100 km/h( en grej jag alltid jämför när jag provkör bil)
Kör idag en V50 drive med bara 5 vxl låda och den varvar ca 1850 varv i 100 km/h

Nästa grej var att den var lite bullrig eller att man hörde vägljud bakåt, typ baksätet och bagaget.

Detta ska också jämföras med en BMW 525d touring -08 som jag provat, den varvade 1400 i 100km/h och var så gott som tyst.

Visst bilen är 5 år gammal och en ny I40 blir inte mycket dyrare och bättre garantier, och den är rätt snygg med.

Någon som upplever samma som jag?
Beror nog mycket på däcken. Min är bullrig också, men är mindre bullrig med vinterdäcken än med sommardäcken.