Hej,
Jag ar kört paj på innerskärmen höger fram, den ser inte grann ut för stunden. Men Hyundai vill ha rätt bra betalt för plasten, finns det någon sida i tyskland man kan beställa från, eller ännu hellre Korea? Misstänker starkt att det är billigare att ta in själv.
Mvh Christian
Annons
4
Gammal tråd - jag vet! - men frågan tycker jag är aktuell fortfarande.
Var kan man hitta reservdelar till vettiga priser?
Borde ju finnas internet-dealers som skickar delar worldwide -- någon som har provat?
Jag provade att skicka efter delar från en amerikansk sida och skeppa till ett mellanlager i USA som sedan skickade sakerna till mig - blev ingen besparing då frakt och hantering var kostsam.
Annars så tycker jag att man kan "gå ihop" och göra en beställning på flera delar och då slå ut frakten på delarna - som då blir en mindre andel av det totala priset - då tror jag det lönar sig.
Vad har ni för källor till reservdelar? ( förutom de självklara bildelsbasen, blocket, mekonomen, meca, laga, huyndai )
Var kan man hitta reservdelar till vettiga priser?
Borde ju finnas internet-dealers som skickar delar worldwide -- någon som har provat?
Jag provade att skicka efter delar från en amerikansk sida och skeppa till ett mellanlager i USA som sedan skickade sakerna till mig - blev ingen besparing då frakt och hantering var kostsam.
Annars så tycker jag att man kan "gå ihop" och göra en beställning på flera delar och då slå ut frakten på delarna - som då blir en mindre andel av det totala priset - då tror jag det lönar sig.
Vad har ni för källor till reservdelar? ( förutom de självklara bildelsbasen, blocket, mekonomen, meca, laga, huyndai )
Santa Fe -2005 21 k mil.
Re: Var hitta reservdelar?
5Beställde från mister-auto.se
kupefläkt
koppling
bromsbelägg
den 24/2 - 2013
Delarna kom till mig den 28/2 - 2013
Inge problem och bra priser.
kupefläkt
koppling
bromsbelägg