Det blev en silvergrå 2,4 GLS från 2001 med 24 000 mil på mätaren, utrsutad med lilla frontbågen kompletterad med tre st fullstora extraljus.
Nyskattad och nybesiktigad. Såg ingen rost i karossen, vilket jag hade trott att den skulle ha. Känns riktigt välhållen med tanke på milen och åldern. Skavanker finns såklart, men inget som stör bruksvärdet.
Tyvärr är vinterdäcken helt slut (tio år gamla!) så det blir att leta nya omgående. Tips?
Kamremmen är nytt för ett halvår sen, så några år till kan jag då köra innan det är dags för nåt större ingrepp som inte är en ren reparation.
Kopplingen är originalvarienten med dual-mass svänghjulet. Känns just nu bra, men ett kopplingsbyte finns med i riskkalkylen. Båda tidigare ägarna var medvetna om den "svaga" kopplingen och har försökt anpassa körningen efter det. Så jag hoppas den ska hålla ett tag till, vi kör nästan aldrig med släp i alla fall.
Vi kommer primärt att ha den som förskolependlare, och som andrabil i övrigt. Hoppas att den nu sköter sig hyfsat så jag får fortsätta vara nöjd