Annons
Annons

3
Hej på dej Ufe 64 !
Jag har visserligen en bensinare exclusive men förutom motorn så är det ju samma bil . jag kan väl säga att heljuset är ett skämt . Så det rekomenderas att förstärkas antingen med xenon eller extraljus .
För övrigt är det en kanonbil . Exlusive har ju allt som man kan begära av en modern bil . Vill du ha mer info så är det bara att googla på nätet efter tester . jag önskar dej lycka till i dit bilköp och hör gärna av dej igen och berätta hur du trivs med bilen .

Mvh / Karlskronalasse :D
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

4
Välkommen i forumet!

Antar att du kör mycket eftersom du direkt vill ha en diesel.
Själv kör jag inte så mycket att det egentligen lönar sig, men den är en underbar dragare till min husvagn!

Att tänka på:
Det tar tid för motorn "att släppa", d.v.s. komma i närheten av angivna förbrukningssiffror. Har nu kört 2000 mil och har märkt en plötslig minskning vid stadskörning. Nere under där, medan jag fortfarande ligger mer än decilitern över på landsväg!

Kolla dessutom att du klarar av ljudnivån i hög fart på skrovlig väg. Isoleringen är inte bra!

Försök komma över en bil med Wabasto-värmare. Svindyr att installera (22 - 25 tusen), men det behöver man ju inte betala när man köper begagnat!

Merkostnaden för exklusive är väl värd pengarna.

Det verkar inte som om man skall ge sig på att dieseloptimera med KCR eller liknande - se tråd om detta!

Är helnöjd med min bil - även om den är lite dyr i drift. Något får man unna sig här i livet.

@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

5
Det sitter en båge med 3 små NBB ljus som jag tänkte xenon konvertera. Sitter fjärrstyrd dieselvärmare på den lite högt vägljud var det dock jamfört med min gamla A 6 satt dock 18 tum Bridestone. Kan hända det finns tysare däck nya nokia hakka 7 samt drag

6
Hej och mycket välkommen till Forumet, Ufe64! :D :D
Grattis till bilvalet! :D :D
Är helt övertygad om att du gläds många år framöver!

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"