Annons

Felkodsläsare?

1
Hejsan.

Efter nyinköp så blev det en tur till bilprovningen med vår Santa Fe (SM) Nordic 2006. Fick erbjudande om att för 200 kr skulle de kolla alla felkoder... men de fick ingen kontakt.

Nu undrar jag helt enkelt över vilken felkodläsare som jag kan köpa (under 1000 kr) för att själv läsa av felkoder?

(Det vore givetvis extra bra om den även kunde fungera för vår Chrysler Grand Voyager LE 1998...)
Santa Fe Nordic, 2.7L, 2006 (SM)
Chrysler Grand Voyager LE, 3.8L AWD, 1998
Annons

2
Jag får väl ta och besvara mitt eget inlägg... jag tar en chans och provar med Felkodsläsare - ELM 327 Bluetooth OBD2 bildiagnos, så får jag återkomma med mina erfarenheter.
Santa Fe Nordic, 2.7L, 2006 (SM)
Chrysler Grand Voyager LE, 3.8L AWD, 1998

3
ChJ skrev:Jag får väl ta och besvara mitt eget inlägg... jag tar en chans och provar med Felkodsläsare - ELM 327 Bluetooth OBD2 bildiagnos, så får jag återkomma med mina erfarenheter.
gör gärna det, det e många som funderar på om det fungerar med santa fe. jag har sett en video på youtube om ELM327 som var kopplad till en SM.

MVH
SANTA FE 2.4 2004 dark navy blue

4
elm 327 funka till de mesta men ej hyundai V6 har jag märkt
har testat 3 olika program
kör svart SANTA FE 2.4l 02a
och silver COUPE 2.7 02a

Re: Felkodsläsare?

5
Hade samma fel på min att det inte gick att läsa felkoder på bilprovningen. Kolla säkring märkt stopp LP i säkrings panelen i kupen.
Felkodsläsare har jag köpt en billig variant på biltema och den funkar utmärkt men oavset vilken du använder så får dom strömmen från bilen.