Annons

Varning för röd och vit metallic till I40

1
Var idag hos en Hyundai återförsäljare för att beställa bättringslack för den dagen jag får stenskott. Har en två veckor gammal I40 med färgen White Crystal. Rätt färg fanns inte i listorna så killen ringde upp till Hyundai Sverige. Det visar sig då att den vita och röda metallicfärgen till I40 inte finns, och aldrig kommer att finnas, för bättring eller omlackering.

Att bättra stenskott går säkert bra med den vitmetallic som finns till I30 men värre blir det den dag man behöver lackera om någon del av bilen. Tydligen är det någon speciell trelagers färg. Det kommer garanterat att synas skillnad i kulör.

Jag tycker inte att det här är acceptabelt och kommer att kontakta Generalagenten och tala om vad jag tycker. Uppmanar övriga med vit- eller rödmetallic I 40 att göra samma sak.
Annons

2
De måste ju vara ett skämt? Så dom menar att om man krockar bilen så får man inte samma färg på den delen som lackas om? Tycker det låter väldigt konstigt. Låter som att din återförsäljare är okunnig.

3
bladhet skrev:De måste ju vara ett skämt? Så dom menar att om man krockar bilen så får man inte samma färg på den delen som lackas om? Tycker det låter väldigt konstigt. Låter som att din återförsäljare är okunnig.
Vi kan väl hoppas på det men han ringde till huvudkontoret och det var de som gav svaret. Det fanns nämligen inte något artikelnummer i databasen för bättringslacker till dessa färger, därav samtalet. Som jag överhörde.

Kan inte någon annan tala med sin återförsäljare så vi får det bekräftat eller dementerat?

4
Festligt...
Fick ett stenskott i taket (i vintras) som jag direkt gick in o beställde lackstift till. Efter påstötning fick jag reda på att det inte fanns någon färg hemma.
Det tog 1.5månad att få fram ett lackstift (total black mica). När det väl kom var det felmärkt.
Nu när jag tittar på lagningen är jag skeptisk till om jag fått metallic eller vanlig svart.
Verkar som det är lekstuga på Hyundai Bilar Sverige AB.

Re: Varning för röd och vit metallic till I40

5
Årets bump, men jag måste ända skriva här, som nybliven i40 ägare med vit metallic så ville jag beställa lackstift för att bättra på ett stenskott, döm av min förvåning då jag får till svar att det inte går att beställa!! Jag vart så förbannad så jag skrev till Hyundai Sverige och fick detta svar

"Den här färgen är en specialfärg som består av 3st olika lager. Bl.a. en pärlemofärg. Det är inte möjligt att blanda de här färgerna tillsammans i en och samma burk. Det kommer bara bli en smet. Mitt råd till dig är att vända dig till en lackfirma för att få hjälp.Det är möjligt att de kanske kan blanda till 3st olika lackstift som du kan använda till bilen."

Känns ju "premium" :shock: :evil: :cry:

Hyundai kanske kunde tillhandahålla ett kit med allt man behöver då kan man ju tycka.

Re: Varning för röd och vit metallic till I40

6
Vagga2k skrev:Årets bump, men jag måste ända skriva här, som nybliven i40 ägare med vit metallic så ville jag beställa lackstift för att bättra på ett stenskott, döm av min förvåning då jag får till svar att det inte går att beställa!! Jag vart så förbannad så jag skrev till Hyundai Sverige och fick detta svar

"Den här färgen är en specialfärg som består av 3st olika lager. Bl.a. en pärlemofärg. Det är inte möjligt att blanda de här färgerna tillsammans i en och samma burk. Det kommer bara bli en smet. Mitt råd till dig är att vända dig till en lackfirma för att få hjälp.Det är möjligt att de kanske kan blanda till 3st olika lackstift som du kan använda till bilen."

Känns ju "premium" :shock: :evil: :cry:

Hyundai kanske kunde tillhandahålla ett kit med allt man behöver då kan man ju tycka.
Har ni hört med den här firman? http://www.bilfarg.se/" onclick="window.open(this.href);return false;