Vinande ljud från AC
1Min AC låter mycket men fungerar annars helt perfekt och ger bra kyla. Låter Ac´n mycket på santorna eller börjar något lager i kompressorn att ge sig 
Det låter bara när AC'n är på. Tycker ljudet är för dovt för att komma från lager, men ska krypa under och känna på remskivan.anders skrev:Å du är säker på att det är a/c-pumpen och inte tex generatorlagren?
Kommer du åt att känna på remskivan och avgöra om det är spel i lagringen? (Givetvis med motorn avstängd..!)
kan även vara annat som göra detriro skrev:Ljudet följer motorvarvet så jag tror inte det är en fläkt. Om motorn går på tomgång så med AC'n på så hörs inget. När man gasar lite så kommer ljudet efter någon sekund.hbg skrev:har du en elfläkt som startar när ac är igång ?
Dom kan föra oväsen
kan även vara ett lager i komp
Vad jag kan se så finns det inte synglas på torkfiltertriro skrev:Är nog inne på att det har att göra med gasbrist eller något annat i själva kylslingan. Det låter inte som ett mekaniskt fel eller slirande rem. Finns det något siktglas där man kan se om det är soppatorsk i systemet?
hbg skrev:Vad jag kan se så finns det inte synglas på torkfiltertriro skrev:Är nog inne på att det har att göra med gasbrist eller något annat i själva kylslingan. Det låter inte som ett mekaniskt fel eller slirande rem. Finns det något siktglas där man kan se om det är soppatorsk i systemet?
Återgå till "Santa Fe (SM), 2001-2006"