Annons

Motorras

1
I dag skar motorn nordvest om uppsala skitkul,bara att hämta hem och börga undersöka vad det är som är galet ingen oljelampa som varnat för lågt oljetryck.Den som lever får se!!
Annons

3
Ska leta en ny motor typ långblock till bästa pris.vill ju inte skrota bilen för den är ok för övrigt.Nya däck o 17 tums fäljar påsatta för en vecka sedan,det är mycket nya delar som kan flyttas över till en ny motor och automaten har gott sa 12tusen mil knappt inkörd.

5
beg motor bestäld kommer i morgon 12+ moms prutat från 25 ink moms fri frakt till telje. bilen hem för 1500+moms av falks bra deal.Bara att börja mecka.

6
Fy f..n vilket slitgöra hade en ide om att sänka framvagnsbalken på v sida och flytta över lådan och sedan lyfta upp motorn.Men tji fick jag ett motorfäste vid torpedplåten som inte går att komma åt samt en plåt som håller v lådan vid utgående h drivaxel.Bara att släppa ber hela skiten med fjäderben,styrväxel,framvagnsbalk och släpa fram den för demontering.Är så j..la trött om kvällarna så det får bli heljer,men då är det en massa annat som ska fixas ochså,får ta sin tid.

7
i dag arbetat på dem motor inte kul tagit ned hela framvagnen för att få loss två fästen och sen klyva isär automatlåda och fördelningslåda för att få ut motorn,måste ta till kylspray för att få loss drivaxlarinnan återmontering då hoppas jag att det går lättare. har flyttat över turbinen till nya motorn så nu är det på gång.

Turbin ?

10
Hej igen :)

Det är svårt att få klackarna på turbin att
hittar rätt ini lådan när man ska sätta ihop
motor och låda , lätt skada nån p-box :?

Bättre ha turbin i lådan och skruva fast den
mot startkransen när man fått ihop dem :wink:

Mvh Zukan 8)
Santa FE V6 -02 (Frun)
Zuka -87 (Min)
I 10 -08 (Min)

12
hej på er alla!! Det har varit mycke på sistonde,motorn snurrar på men det har varit mycket annat strul.Natten till den 15/6 brann huset vi bodde i ner till grunden,så det blev bärgare till hyndaverkstan två nya nycklar samt larmdosor kodning av demsamma billigt som f..n 5000:- Motorn jag bytte visar sig inte liva med boxen införskaffat en beg box åkte till arlanda stad där och i karlstad finns det en firma som flyttade över koderna till startspärren så nu går den som tåget och jag behöver inte kickdovna när santan ser en motluta.Nu är jag begåvad med en 06a nya modellen fast en bensinare effter alla prövningar är det spännande att prova på något nytt.fan tror det är troll i mina bilar gumman ringde och sa att motorschck lampan började lysa kul och så måste jag byta bakhjulslager på den gamla. Hej vi lär väl höras mer om mina bilar.

13
Ja nu är jag här igen. Bakhjulslager bytta men det var inte lätt på höger sida, tog verkstaden 6 timmar en sida dom fick skapa nya gängor tillverka en ny mutter på drivaxeln. 1000 kr för två lager + 3000 kr arbete fy f..kigen vilken tu att jag lejde bort dett sketajobb. Men som jag skrev förut ni lär nog höra av mig igen, kolla santer från 06. vi lär väl höras mer