Annons
Annons

Re: Försäkring

2
bladhet skrev:Finns det någon prova på försäkring när man köper i40 ?
Yes, en försäkring som Hyundai har ihop med Folksam, kostar bara 800 kr för de första 6 månaderna, efter att ha kollat upp priser med diverse bolag så finns det inget som slår det priset. Man kan sedan efter de 6 månaderna välja att täckna med vilket bolag som helst.

Skulle tro att priset går upp där efter men dom skickar visst ut ett förslag några veckor innan från Folksam.
Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg!

Min bil:
Hyundai i40 1,7 crdi Premium, Blue spirit pearl

3
Tack för svar. Skönt att det var från folksam och inte från if som kia har, if hade helt sjuka priser efter dom där 6mån. Folksam har helt klart bäst pris för mig som endast är 25

4
Jag hade länsförsäkringar fritt i 3mån av min Åf.kollade med folksam vad dom skulle ha för en halv fick priset 2928:- / år och då har jag hus,barn samt husvagn där,tyckte det va dyrt jag,dessutom har dom ju rabbat för miljöbilar men enligt vägverket heter min hyundai vs i40 och vart inte rabbaterad för att den hette vs?

5
Fredrik skrev:Jag hade länsförsäkringar fritt i 3mån av min Åf.kollade med folksam vad dom skulle ha för en halv fick priset 2928:- / år och då har jag hus,barn samt husvagn där,tyckte det va dyrt jag,dessutom har dom ju rabbat för miljöbilar men enligt vägverket heter min hyundai vs i40 och vart inte rabbaterad för att den hette vs?
Märkligt! Är ju en Hyundaiförsäkring/Folksam som ingår vid start första 6 månaderna. Till att börja med så finns det ett direktnummer att ringa från Hyundais hemsida till den försäkringen och jag har själv pratat med dom, premien är 800 kr för första 6 månaderna, sedan är ju frågan vad den kostar där efter.

Låter som att din ÅF luras om han sålt på. Dig en "fritt i 3 månader" från Länsförsäkringar, mycket märkligt tycker jag.
Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg!

Min bil:
Hyundai i40 1,7 crdi Premium, Blue spirit pearl

Re: Försäkring

6
Självrisken på vagnskada är dock hutlöst hög medans hyundai har garanti.. 6250:-

Lönar sig nästan att avsäga sig vagnskadegarantin och teckna egen helförsäkring första åren om man tillhör de som ligger i risk för vagnskada..