Annons
Annons

Re: Uppgradera till parkeringsvärmare

2
vette079 skrev:Har i40 crdi 136 hk en tillsatsvärmare och isf vilken?
Det finns Webasto och Eberspächer, men kan ha Koreanerna ha en egen version?
Någon som vet vad det skulle kosta om man bara behöver uppgradera till parkeringsvärmare med en vanlig fjärrkontroll (ingen mobilapp.)?
Det finns ingen tillsatsvärmare i denna bil monterat ifrån fabrik.
Eftermarknads värmare är det som gäller. Och sist jag kollade var det bara Webasto som hade tagit fram en värmarsats.
En ny montering med allt inkl. fjärr var runt 20000-25000:-
Kör en Hyundai i40 1,7Crdi man Premium Titanium silver metallic

3
Ok, vad är då en ptc värmare som sitter monterat i bilen?
Plus att jag såg någonstans på nätet att just Webasto hade tagit fram en såkallad thermo plus sats till just i40 så man kan komplettera till parkeringsvärmare.
Det är väl som vanligt igen att långt ifrån allt stämmer på nätet...

4
vette079 skrev:Ok, vad är då en ptc värmare som sitter monterat i bilen?
Plus att jag såg någonstans på nätet att just Webasto hade tagit fram en såkallad thermo plus sats till just i40 så man kan komplettera till parkeringsvärmare.
Det är väl som vanligt igen att långt ifrån allt stämmer på nätet...
En PTC värmare är en elektrisk värmare som värmer inkommande luft i kupèn, så att man får en snabbare uppvärmning efter start. Denna fungerar bara med bilen igång.

När man monterar webasto behöver man en webastovärmare med grundsats och ett startkit (Fjärr, klocka el. telestart) och en modell anpassad monteringskit till bilmodellen.

Med andra ord är det satsen som du har sett på nätet är bara en tillsats för att kunna montera webaston i en specifik modell.

En liten länk till priser: http://www.autokatalogen.se/afw/cls/vie ... Id=n294483
Kör en Hyundai i40 1,7Crdi man Premium Titanium silver metallic

6
vette079 skrev:Tackar för en bra länk.
Men någonstans står det att en i40 crdi A6 får inte plats med en vattenvärmare, hur kul är det?
Min dieselvärmare är monterad framför kylaren 👍
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

8
Bild
Bild
Bild
Bild
Svårt att fota bakom all plast..
Men den sitter monterad mitt under huvlåset.
Framifrån bakom hyundaimärket.
Priset måste jag kolla upp, tror det va ca 19000kr
/Martin.n
Senast redigerad av Martin.n den 05 feb 2012, 12:21, redigerad totalt 1 gånger.
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

9
Tackar så länge, jag kunde bara se avgasröret i den andra bilden, men jag kan förstå att den kan få plats där.
Ska höra med ÅF´n som bygger in såna.