Annons

16
Hej ..... jag har också beställt en i40, vit .... men handlaren kunde inte svara på när den kommer =(

Jag har ägt en Elantara sedan, en kombi och en cupé …. Nu kör jag en ceed, e helt säker på att jag kommer att bli mer än nöjd med HYUNDAI I40 =)

//Fredrik
Annons

17
freddasp skrev:Hej ..... jag har också beställt en i40, vit .... men handlaren kunde inte svara på när den kommer =(

//Fredrik
Vi är fler som väntar på svar!!
Välkommen till forumet freddasp... ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

NY i40

18
Jag då har man övergett favoriten BMW 523i för att prova en Hyundai i40 1.7CRDi/136.
Jag är hittills nöjd med bilen men lite högre motor och kupé ljud är det allt jämfört med BMW:n, men det är ju också min första dieselbil.
Tycker att bilen är lite svag på lågvarv, det kan bero på ovanan att köra den men jag tycker nog att den borde vara lite starkare.
Helljusen måste Hyundai fixa dom är kass!!
Sen borde de ha installerat ett micro-filter så att man inte får in alla avgas lukter när man kör i stadstrafik. Detta förutsatt att det blir billigt att byta!
Att köra bilen är väldigt trevligt och jag gillar att backkameran visas uppe i backspegeln, förutom låg bränsleförbrukning och miljöbil samt bra pris, var den en anledningen till att jag köpte bilen.
Hoppas nu att den håller de förväntningar jag har fått?
:wink:

19
Gratulerar till köpet av din nya hyundai i40.
vad kul att du är nöjd med den... :D
och välkommen till forumet KINGKONG.. :wink:
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

20
Nu har jag fått min i40 sport 1.7 m6, hämtade den förra fredagen och vilken underbar bil det är att köra. Avverkade redan första helgen över 50 mil och kan säga att mer nöjd har jag inte varit med en bil. Går riktigt tyst och sitter bra man bara älskar designen både utvändigt och invändigt. Bara längtar efter att få köra lite längre i helgen igen :D

21
Hej och mycket välkomna till Forumet, Freddasp och Kingkong! :D :D
Er två har jag missat att hälsa välkomna... :oops: :oops:
Nåväl - grattis till bra bilval! :D :D
Grattis I40 också - visst är det njutbart...! :D :D

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Försenad...

22
Skulle fått min i40 Premium i slutet av oktober. Senaste beskedet är slutet av december, pga att vi valt "fel" lack (white crystal). Trist...

Har aldrig köpt fabriksny bil, kan man kräva nån sorts kompensation för förseningen tro??

/Roger

23
Hämtade min i40 i fredags och är helnöjd med den.Bilen jag hade innan va en kia cee´d 2.0 crdi på 140hk men upplever i40 med sina 136hk som piggare.dessutom lägre bränsle förbrukning, sen vägljud går inte att diskutera, i kian gick det inte höra vad dom i baksätet sa när man körde i 100km/h det problemet finns inte i i40n, och som fler skrivit så är det ingen skillnad på halv helljus då xenon på halv ger samma sken som halogens helljus, ska byta halogen mot xenon..enligt verkstan en kostnad på ca 2000-3000, och som jag ser det är ett måste på i40in.Har den tyvärr på verkstad nu efter 1 veckas ägande och detta beroende på att takbelysningen/makeupbelysningen inte fungerade när jag hämtade den ( upptäckte det när jag ägt bilen i 6timmar).Har kollat säkringen men den e hel, och takboxen jag beställde skrammlar så det låter som hela bilen håller på och ramla isär, anledning till detta är att gummilisten i tackbågarna på i40 fästen är förlåga så boxen ligger mot metal, skriver det då det e värt att veta om man ska på med takbox till den,xtra gummi mellan boxen och tackräcket är att rekomendera. provade bilar i liknande storlek innan vi bestämde oss för i40, och pris för övriga bilar med samma utrustning landar på ca 70-80 tusen över i40in och dess utrustning, och i vissa fall som t.ex körställning va i40in bland dom bättre, så valet var enkelt + att i40in va den enda bil jag får dra vår husvagn med på b-kort, vagnens totalvikt är 1380 och det e precis vad jag får dra med i40in, lite skillnad mot t.ex v70 som jag bara får dra 1220 med och det skiljer 1 liter i lastutrymme på i40 och v70in.så valet vart enkelt I40

Detta är lite vad jag tycker uppfattar om i40in än så länge

24
Nu låter det som om det blir leverans nästa vecka..
Man hoppas lite att det stämmer.. ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

Jag väntar också på en vit !40

25
Hej jag är ny här på forumet. Jag tillhörde de som hängde på låset när I 40 lanserades i Sverige och efter en kort och en lite längre provtur samt jämförande med ett par lämpliga konkurentbilar var min fru och jag överens en i40 1,7 crdi 136 skullevi ha :) (vi kör i30crdi) kontrakt skrevs
110902 lev.tid var lite svävande men många bilar var bokade till Sverige så det skulle nog inte ta så lång tid trodde försäljaren.Som alltid när man köpt ny bil blir man ju lite sugen på nyförvärvet. Det har nu snart gått 2 mån. sedan beställningen och fortfarande inget leveransbesked :x vi börjar så smått fundera på att häva köpet och ta något annat istället.

Hälsningar Göran o Helene Persson
GP

Re: Jag väntar också på en vit !40

27
EG Persson skrev:Hej jag är ny här på forumet. Jag tillhörde de som hängde på låset när I 40 lanserades i Sverige och efter en kort och en lite längre provtur samt jämförande med ett par lämpliga konkurentbilar var min fru och jag överens en i40 1,7 crdi 136 skullevi ha :) (vi kör i30crdi) kontrakt skrevs
110902 lev.tid var lite svävande men många bilar var bokade till Sverige så det skulle nog inte ta så lång tid trodde försäljaren.Som alltid när man köpt ny bil blir man ju lite sugen på nyförvärvet. Det har nu snart gått 2 mån. sedan beställningen och fortfarande inget leveransbesked :x vi börjar så smått fundera på att häva köpet och ta något annat istället.

Hälsningar Göran o Helene Persson
Då beställde vi samtidigt. Och fick också förhandsbesked om slutet av Oktober. Då vi kontaktade handlaren sa han att det var pga vårt färgval (White Crystal), att det var problem att få fram färgpulver. Fan vet... Fick besked om leverans runt jul, vilket nu ändrats till Januari. Ska dock säga att vi fått ner priset bra pga detta, plus att handlaren bjuder på en del extrautrustning.

28
Hej och mycket välkomna till Forumet, Göran och Helene! :D :D
Er har jag missat - åtminstone här på Forumet...? ( :? )
Grattis iallafall till ett gott bilval! :D :D

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

I väntans tider :-)

29
Hej Alla lyckliga ägare eller väntande ägare av Nya Hyundai i40!

Beställde vår i40 1,7 CRDI Bluedrive Premium den 10 september och fick då leverans preliminärt runt den 12 december så jag kan inte klaga på att min handlare uppe i Luleå lovat för mycket...inte än i alla fall :wink:

Man känner som ett litet barn när Julen närmar sig och man väntar på sin efterlängtade julklapp.

Lite nyfiken på er som fortfarande väntar på era bilar vad ni fått för besked av era handlare? Hos Dalqvists bil i Luleå där jag gjort affär har dom meddelat att dom ser flödet att bilen är tillverkad och att den finns ombord på ett fartyg, dom kan dock inte se när fartyget anländer till Sverige utan just nu är det lite vakum i beskeden. Skulle vara kul att veta hur Hyundai fraktar sina bilar och vad fartygen heter, är ju faktiskt fullt möjligt att finna vars ett visst fartyg finns på dess AIS sändare om man bara vet vad fartygen heter.

Nå väl bara att vänta och längta 8)

Länkar till en bild på en i40 samma färg som jag beställt med flådiga 19" på, något åt det hållet måste det bli till sommaren...

http://212.112.179.25/images/06/0692691249.jpg
Ljuset i tunneln kan vara ett mötande tåg!

Min bil:
Hyundai i40 1,7 crdi Premium, Blue spirit pearl

Funderat ett bra tag nu

30
Hejsan alla i40 ägare!
Har länge funderat på att köpa en hyundai i40 men har väntat på att få klämma och känna på kia optiman som så stort skulle komma i slutet av detta året.

Men till min stora besvikelse så kommer inte optiman att komma förens i mars 2012 och den kommer dessutom inte vara miljödiesel vilket känns väldigt dåligt. Så nu lutar det åt att jag kommer att beställa mig en Hyundai i40 1,7CRDI BUSINESS antingen en svart eller en blå.

Men eftersom jag idag kör en kia ceed sw 1,6 crdi -09 som inte är så lätt att sälja så måste den antingen bytas in eller vänta tills någon vänlig människa kommer och köper den.

Ska försöka ta mig tid och åka in på Dahlqvist bil i Luleå och se om mitt inbytes pris är kvar som han räknade ut i Augusti. Kan ju alltid hoppas, bilen har ju trotts allt bara rullat 500mil sedan dess.

Är det någon som vet vad det kostar att välja till skinn alt. infinity högtalarsystem på business?