Annons
17
Skippa 16", då kan man likaväl åka på 15".Ingooo skrev:Jomenvisst. Har precis inlett en övertalningskampanj mot frugan att vi faktiskt behöver minst ett par 16 tummare, gärna 18, till I30n.. Får väl se om jag lyckas. Återkommer med pics om så blir fallet.
17" eller 18" passar i30:in perfa enligt mitt tycke.
20
Jäsingen vilka snygga fälgar!
Men är inte däcken i smalaste laget för de fälgarna?
Är det en "projektbil" du håller på med, eller är det "bruksbilen"...? 8)
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
21
Det skall ju vara så, det kallas tyskstuk (lågt, brett & stretchade däck).Skäreläjan skrev:Jäsingen vilka snygga fälgar!![]()
![]()
Tanken var att ha denna och köra sopor i men jag misstänker att det kommer spåra ur i vanlig ordning....
Till vardags åker jag i30CW 1.6CRDi e-sense 115hk
22
Mjo det kan du har rätt i. Det handlar nog snarare mer om att jag tycker att de standardfälgar som följde med ser lite tama ut. Hittar jag 16 eller 17" som ser rätt ut kommer jag nog uppgradera så kärran ser lite skojjigare ut.Mitzu skrev:
Skippa 16", då kan man likaväl åka på 15".
17" eller 18" passar i30:in perfa enligt mitt tycke.
Ps. Fräna fälgar även på Skodan
Hyundai I30 1,6D blue 2010
25
Det tog lång tid innan man kunde bestämma sig om det bli 17 eller 18 tum.
Åkte till euromaster efter jobbet, 5 min innan de stängde, jag viste ungerfär vad jag ville har för fälgar. Frågade vad det skulle kosta, hon sa nått på lite över 12 tusen fälgar med däck, 5 sec tänkade så beställde jag skiten.
Fick västa ånges när jag åkte där ifrån och tänkte hur mycke skiten kosta.
Det blev 18 tum 8) Den satt perfeckt på min röda i30 helt nöjd
Åkte till euromaster efter jobbet, 5 min innan de stängde, jag viste ungerfär vad jag ville har för fälgar. Frågade vad det skulle kosta, hon sa nått på lite över 12 tusen fälgar med däck, 5 sec tänkade så beställde jag skiten.
Fick västa ånges när jag åkte där ifrån och tänkte hur mycke skiten kosta.
Det blev 18 tum 8) Den satt perfeckt på min röda i30 helt nöjd
28
OK det verkar som den gjorde en del den, vad fick du betala för den?Mitzu skrev:Om det är mig du frågar så var det original tillbehörs sänkning.Indalsman skrev:Vad är det för sänkningssats du använder?? orginal eller nåt eftermarknads pryl??
Men tror det var einbach som tillverkar dem.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11
29
Satsen kostade ungefär 2500kr + montering och 4hjulsmätning.Indalsman skrev:OK det verkar som den gjorde en del den, vad fick du betala för den?Mitzu skrev:Om det är mig du frågar så var det original tillbehörs sänkning.Indalsman skrev:Vad är det för sänkningssats du använder?? orginal eller nåt eftermarknads pryl??
Men tror det var einbach som tillverkar dem.
Tydligen så passar denna sats endast på 08-09 Korea producerade i30, ej på Czech producerade i30 som har annorlunda utformade fjädrar fram.