Annons

Problem med ACC

1
Hej
Jag har fått någor fel på AC:n,på Sanfa Fe -01. Så fort jag trycker in knappen AC eller AUTO, börjar motorn låta konstigt det surrar. Hörs ungeför som att varvtalet åker upp och ner.

Tips på vad som kan vara fel?

/slugg
Annons

2
motorvarvtalet ska gå upp när du startar A/Cn samt att kylfläkten startar.

kan du höra om det är kylfläkten eller motorn som låter konstigt?

hur låter det?

skramlande? metalliskt eller plastigt?
skrapande?
klonkande?
gnisslande?

3
Det låter som att luft pyser ut på en lastbil ellernär bussen stannar vid en hållplast och sänker ner ena sidan för att ta emot passagerare.

Jag får en känsla av att det ocskå låter som att den håller på att bygga upp trycket. Jag får väl lägga upp ett klipp på youtuben, om det kan vara till någon hjälp.

/slugg

4
slugg skrev:Det låter som att luft pyser ut på en lastbil ellernär bussen stannar vid en hållplast och sänker ner ena sidan för att ta emot passagerare.

Jag får en känsla av att det ocskå låter som att den håller på att bygga upp trycket. Jag får väl lägga upp ett klipp på youtuben, om det kan vara till någon hjälp.

/slugg
Vore bra om du kunde lägga upp på youtube. Blåster det kallt dock eller har du märkt att den inte kyler lika bra?
Hyundai Santa Fe 2.0 136Hk
Volvo V40 2.0 136Hk
Polo 1.2 65Hk

All in all 337Hk

http://www.garaget.org/Rofty

6
Hej! Har samma fel på min 2.4 l -05; missljudet som följer varvtalet och dålig/ingen kylning. Verkstaden konstaterade att missljudet kom från AC-kompressorn, men de hade inte tid att kika mer på det under semestern. Strax efteråt försvann missljudet - kompressorn tycks vara död nu...!

Undrar vad det kostar att reparera? Suck...