Annons
394
Underbar körning, men på grov asfalt förstår jag att man är lite missnöjd med ljudkomforten! Min går ju på 18-tummare med låg profil som väsnas mer.
@nders[/i][/quote]
Grattis till bilen efter lång väntan.
Jag har en motsvarande bil där jag gjort ljuddämpning på, jag ser att du bor i Malmö, om det skulle passa får du gärna prova min och höra om det är någon skillnad.
@nders[/i][/quote]
Grattis till bilen efter lång väntan.
Jag har en motsvarande bil där jag gjort ljuddämpning på, jag ser att du bor i Malmö, om det skulle passa får du gärna prova min och höra om det är någon skillnad.
Kör nu:
IX35 2,0 A6 Bensin
Exclusive Infra Red
IX35 2,0 A6 Bensin
Exclusive Infra Red
395
Tackar till alla!
Har oturen att jobba hela helgen, så det blir inte mycket tid över för "gulla-gulla" och körning.
Jag kommer säkert att höra av mej till dej Svedala framåt hösten.
Skall nog ändå lämna in för ditec och underredsbehandling så det blir kanske något tillägg på den beställningen.
Ha en fortsatt skön helg!
@nders
Har oturen att jobba hela helgen, så det blir inte mycket tid över för "gulla-gulla" och körning.
Jag kommer säkert att höra av mej till dej Svedala framåt hösten.
Skall nog ändå lämna in för ditec och underredsbehandling så det blir kanske något tillägg på den beställningen.
Ha en fortsatt skön helg!
@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009
396
Läser att Nillan inte kan få sin IX i samma röda färg som SuperMecken...
Snygg i och för sig men, är det inte konstigt att Infrared ligger kvar på hemsidan som ett allternativ på färg? Uppdaterar inte Hyundai sin hemsida? Vad är det mer som dom inte uppdaterar? Bara några funderingar. Min IX går toppen,ska in på första service i nästa vecka. Ska bli (kul) att få reda på hur mycket dom har mage att fakturera.
Varma hälsningar
Claes
Snygg i och för sig men, är det inte konstigt att Infrared ligger kvar på hemsidan som ett allternativ på färg? Uppdaterar inte Hyundai sin hemsida? Vad är det mer som dom inte uppdaterar? Bara några funderingar. Min IX går toppen,ska in på första service i nästa vecka. Ska bli (kul) att få reda på hur mycket dom har mage att fakturera.
Varma hälsningar
Claes
IX35 2,0 A6 4WD Exclusive, Machine Silver
397
Hyundai är inte världsmästare på att hålla sin hemsida fräsch. Min uppfattning är att Svemabil, http://www.svemabil.se är snabbare på att presentera nyheter.Tesla skrev:Läser att Nillan inte kan få sin IX i samma röda färg som SuperMecken...![]()
Varma hälsningar
Claes
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Re: Leverans
399Stort Grattis, Berne! :biggrin: :biggrin: :biggrin:Berne skrev:Så var den stora dagen inne, idag hämtade jag bilen ix35an. Efter 11 månaders väntan så står den där på garageinfarten och blänker den är helläcker helnöjd så här långt.![]()
Varma sommarhälsningar
Bernt
Fantastiskt med detta tålamod så många visar!
Ut och njut av nya bilen, och "take it easy out there"...!
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
400
Jättegrattis!
Du fick ju den bil du beställt - varför "snodde" du min?
Nej, all lycka till med kärran. Lovar att du blir nöjd! Till att börja med i alla fall.
Har ju inte mer erfarenhet efter ett par veckor och 100 mil.
Är faktiskt nöjd med "nya färgen" glänser i olika nyanser när solen står på, men får märken efter vattendroppa när man tvättat - och skinna den varje gång orkar man ju inte!
Tycker efter ett tag att man överdrivit att den skulle vara så högljudd.
Gjort lite "amatördämpning" m. extra tjocka mattor inne + lite annat fix.
@nders
Nej, all lycka till med kärran. Lovar att du blir nöjd! Till att börja med i alla fall.
Är faktiskt nöjd med "nya färgen" glänser i olika nyanser när solen står på, men får märken efter vattendroppa när man tvättat - och skinna den varje gång orkar man ju inte!
@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
402
Vet inte om vi skall ta det här - eller gå på underredsbehanling -eller starta ny tråd??
Ljuddämpning - t.ex. - eller ta och utveckla någon av de gamla?
Mitt fix e inte klart (har inte haft tid) men mina planer är klara,
och lite har jag börjat och mer skall det det bli.
Just nu handlar det mest om att "stoppa in tjocka mattor i kupén, men lite fix och trix kommer efter hand.
Har du tänkt på att det inte finns mer än hårdplast i dina dörrfickor?
Hur ser det ut i baljan där reservhjulet ligger?
Alla "nakna" plåtytor innanför karossen bör ha en liten bit Tjärpapp klistrad på sig!
Det är så M-B och Lexus fixar sina tysta kupeér! Innan "kilojakten" monterade M-B blyplattor i dörrarna för att få ett kraftfullt och stumt ljud vid stängning!!!!
Starta ny tråd, så kommer min idéspruta nog med några inlägg efter hand!
@nders
Ljuddämpning - t.ex. - eller ta och utveckla någon av de gamla?
Mitt fix e inte klart (har inte haft tid) men mina planer är klara,
och lite har jag börjat och mer skall det det bli.
Just nu handlar det mest om att "stoppa in tjocka mattor i kupén, men lite fix och trix kommer efter hand.
Har du tänkt på att det inte finns mer än hårdplast i dina dörrfickor?
Hur ser det ut i baljan där reservhjulet ligger?
Alla "nakna" plåtytor innanför karossen bör ha en liten bit Tjärpapp klistrad på sig!
Det är så M-B och Lexus fixar sina tysta kupeér! Innan "kilojakten" monterade M-B blyplattor i dörrarna för att få ett kraftfullt och stumt ljud vid stängning!!!!
Starta ny tråd, så kommer min idéspruta nog med några inlägg efter hand!
@nders
403
Tack för gratulationerna.andteg skrev:Jättegrattis!
@nders
Ja jag fick den jag beställde en sport, du beställde en exclusive altså så snodde jag inte din he he ...
En annan sak har du observerat framför hjulet i framskärmarna hänger det någon form av skydd som fladdrar av vindraget och lägger sej emot framhjulet när man kör och av detta så nöter det hål i skydden, vet ej om det är så på alla eller bara på min ska kolla med åf i veckan så kan det int vara.
Bernt
ix35 CRDi-R, 184, A6, Cassa White. Beställd 26/8-2010 - levererad 15/7 2011
Re: Leverans
404Skäreläjan skrev:Stort Grattis, Berne! :biggrin: :biggrin: :biggrin:Berne skrev:Så var den stora dagen inne, idag hämtade jag bilen ix35an. Efter 11 månaders väntan så står den där på garageinfarten och blänker den är helläcker helnöjd så här långt.![]()
Varma sommarhälsningar
Bernt
Fantastiskt med detta tålamod så många visar!![]()
![]()
Ut och njut av nya bilen, och "take it easy out there"...!![]()
![]()
Tack för gratulationerna.
Ja jag tar det lungt och njuter, än en gång tack
Bernt
ix35 CRDi-R, 184, A6, Cassa White. Beställd 26/8-2010 - levererad 15/7 2011
405
Jag hade likadant på min också "plastflärparna" fladdrade in i hjulen med följd att det smälte hål i dem, efter kontakt med verkstan så klippte de helt sonika till dessa flärpar vet inte om man skall acceptera ett dyl ingrepp då de klippte snett och vint.Berne skrev:
En annan sak har du observerat framför hjulet i framskärmarna hänger det någon form av skydd som fladdrar av vindraget och lägger sej emot framhjulet när man kör och av detta så nöter det hål i skydden, vet ej om det är så på alla eller bara på min ska kolla med åf i veckan så kan det int vara.
Bernt
Ni övriga kan även kolla innerskärmarna då alla fyra satt lös på min bil värst var det i fram där även skruvarna eller klippsen hade försvunnit.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14
Hyundai i20 GO 1,2 -14