Välkommen till forumet Nillan!
Det är inte säkert att du måste vänta så förfärligt länge på din bil. I Malmö finns t.ex. 1,7 diesel för omgående lev.
Det tycks vara de stora motorerna som är svåra att få fram.
Du har säkert gjort ett klokt val och blir nöjd. Hoppas bara det inte dröjer för länge!
Lycka till!
@
Annons
380
Ljuset ökar i tunneln! ÅF ringde - bilen skall anlända till Malmö idag.
Sedan utrustas (bl.a. drag, XRoad-"hasplåtar" och Webastovärmare) och skall få den till midsommar!
Hoppas, men tror inget förrän den står på uppfarten!
@nders
Sedan utrustas (bl.a. drag, XRoad-"hasplåtar" och Webastovärmare) och skall få den till midsommar!
Hoppas, men tror inget förrän den står på uppfarten!
@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009
381
Härligt!andteg skrev:Ljuset ökar i tunneln! ÅF ringde - bilen skall anlända till Malmö idag.
Hoppas, men tror inget förrän den står på uppfarten!![]()
@nders
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
382
hehe, lite pirr i magen va? små hjärtan är nog det enda vi får höra av dig på ett tagandteg skrev:Ljuset ökar i tunneln! ÅF ringde - bilen skall anlända till Malmö idag.
Hoppas, men tror inget förrän den står på uppfarten!![]()
@nders
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011
383
Jaha då har man varit och snackat med Mats på Hyundai i Lund, mycket trevlig kille.
Det han hade att berätta är att dom ny flyttat fabriken i Slovakien till Tjeckien, och inte nog med det DOM HAR ÄNDRAT FÄRGERNA PÅ IX 35:an
vilken då innebär att jag inte kan få en INFRA RED, den är helt borta utan dom har ersatt den med en helt annan ful färg ,så det fick bli en syndigt svart istället, behöver nog inte med så många ord berätta hur besviken jag är.
Det positiva är då att kapaciteten ökar och dom kan spotta fram bilarna fortare. Finns ett antal som beställde sina i Lund i Januari och fortfarande inte fått dem, nu också pga av ändrade färger vilken iofs är för jävligt av Hyundai.
Mats på Hyundai här i Lund har nog förlorat en ca 40 kunder + då antal mil på inbytes bilarna ökar, lägger ingen som helst skuld på Mats, han såg lite bedrövad ut när har var tvungen att berätta att jag inte får min skitsnygga Infra red. Sen är det nog så att dom inte hinner leverera fören i Aug/Sep.
Usch, där sket det sig med semestern.
Det han hade att berätta är att dom ny flyttat fabriken i Slovakien till Tjeckien, och inte nog med det DOM HAR ÄNDRAT FÄRGERNA PÅ IX 35:an
vilken då innebär att jag inte kan få en INFRA RED, den är helt borta utan dom har ersatt den med en helt annan ful färg ,så det fick bli en syndigt svart istället, behöver nog inte med så många ord berätta hur besviken jag är.
Det positiva är då att kapaciteten ökar och dom kan spotta fram bilarna fortare. Finns ett antal som beställde sina i Lund i Januari och fortfarande inte fått dem, nu också pga av ändrade färger vilken iofs är för jävligt av Hyundai.
Mats på Hyundai här i Lund har nog förlorat en ca 40 kunder + då antal mil på inbytes bilarna ökar, lägger ingen som helst skuld på Mats, han såg lite bedrövad ut när har var tvungen att berätta att jag inte får min skitsnygga Infra red. Sen är det nog så att dom inte hinner leverera fören i Aug/Sep.
Usch, där sket det sig med semestern.
ix 35 1.6 manuell comfort plus syndigt svart, står och blänker på parkeringen!!
384
What? Har de plockat bort den enda färgen som hade en kulör i sig bland alternativen? Övriga är ju bara en variant på gråskalanNillan skrev:och inte nog med det DOM HAR ÄNDRAT FÄRGERNA PÅ IX 35:an vilken då innebär att jag inte kan få en INFRA RED, den är helt borta utan dom har ersatt den med en helt annan ful färg
Mycket obra!
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.
385
Enligt min ÅF så var det från början meningen att fabriken Slovakien skulle tillverka KIA, men när anstormningen av ix35 blev stor fick de göra dem där också!
Min ÅF tror (utan att med säkerhet veta) att man då har prio KIA på ix35's bekostnad.
Varför kan man annars ha sålt fler Sportage än ix35 när den förstnämnde lanserades senare?
Fabriken i Tjeckien är en ren Hyundai-fabrik och man räknar efter hand på betydligt kortare lev-tider.
Idag kan min ÅF LOVA leverans om 9 månader på alla modeller. Detta kommer att minska efter hand.
Färgskiftet för dej Nilla är ju olyckligt! Svart e ju också syndens färg - enligt någon på forumet. Fräckt det också!
Tänk om de skaffar en guldgul - vilken är min "favis". Vad besviken jag blir!
Enligt ÅF är min bil nu 18 timmar bort!!
Vi får väl se - tror inget förrän den står på uppfarten!
Hörs!
@nders
Min ÅF tror (utan att med säkerhet veta) att man då har prio KIA på ix35's bekostnad.
Varför kan man annars ha sålt fler Sportage än ix35 när den förstnämnde lanserades senare?
Fabriken i Tjeckien är en ren Hyundai-fabrik och man räknar efter hand på betydligt kortare lev-tider.
Idag kan min ÅF LOVA leverans om 9 månader på alla modeller. Detta kommer att minska efter hand.
Färgskiftet för dej Nilla är ju olyckligt! Svart e ju också syndens färg - enligt någon på forumet. Fräckt det också!
Enligt ÅF är min bil nu 18 timmar bort!!
Vi får väl se - tror inget förrän den står på uppfarten!
Hörs!
@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
387
Ja inte sant - Satin Beige är väl det närmaste... :biggrin:andteg skrev:
Ja, nu klämtar klockan på sista varvet, och upploppssträckan väntar...! :dregla: :biggrin: :biggrin:andteg skrev:Enligt ÅF är min bil nu 18 timmar bort!!
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
388
Nu står den på uppfarten!
"Lillan" har kommit hem till pappa och som en god fader skall jag försöka ta väl hand om henne.
Hämtade hos ÅF kl 12. Fick dra hem och lämpa av vinterdäck och takbågar innan jag for direkt till jobb. Blev en premiärtur på mäktiga 1,5 mil!
Tala om att jag ställde upp när en jobbarkompis hade problem att komma hem. Klart jag kör dej! Fick ytterliggare 6 mil på mätaren, mest motorväg.
Underbar körning, men på grov asfalt förstår jag att man är lite missnöjd med ljudkomforten! Min går ju på 18-tummare med låg profil som väsnas mer.
Man var inte riktigt klar med justeringarna på Webaso-värmaren, men ÅF tyckte det var bättre att hålla löftet om leverans, så den skall in efter semestern för det sista. Vi lär ju inte behöva värmaren under sommaren och dessutom har vi två månader på oss att upptäcka ev. garantifel som vi vill ha åtgärdade och tyckte det var o.k.
Jättemysig att köra. Nu skall jag läsa instruktionsboken ordentligt, så jag vet vad jag kör och hur!!!
:2lol: :wow: :dregla:
@nders
"Lillan" har kommit hem till pappa och som en god fader skall jag försöka ta väl hand om henne.
Hämtade hos ÅF kl 12. Fick dra hem och lämpa av vinterdäck och takbågar innan jag for direkt till jobb. Blev en premiärtur på mäktiga 1,5 mil!
Tala om att jag ställde upp när en jobbarkompis hade problem att komma hem. Klart jag kör dej! Fick ytterliggare 6 mil på mätaren, mest motorväg.
Underbar körning, men på grov asfalt förstår jag att man är lite missnöjd med ljudkomforten! Min går ju på 18-tummare med låg profil som väsnas mer.
Man var inte riktigt klar med justeringarna på Webaso-värmaren, men ÅF tyckte det var bättre att hålla löftet om leverans, så den skall in efter semestern för det sista. Vi lär ju inte behöva värmaren under sommaren och dessutom har vi två månader på oss att upptäcka ev. garantifel som vi vill ha åtgärdade och tyckte det var o.k.
Jättemysig att köra. Nu skall jag läsa instruktionsboken ordentligt, så jag vet vad jag kör och hur!!!
@nders
390
Riktigt stort Grattis, Anders! :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:andteg skrev:Nu står den på uppfarten!
:2lol: :wow: :dregla:
![]()
![]()
@nders
Trevlig midsommar till Er också!
Vilket naturligtvis gäller alla härvarande forumister, givetvis!
( http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... c&start=15 )
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"