Har en Santa Fe från 06, nya karossen. Och nu har torkararmarna börjat låta regält och stannar lite var den vill på rutan.
Har plockat isär armarna från motorn och konstaterat att det är bussningen till vänster arm (den med det stora bladet) som låter. För när man kör motorn lös så går den bra, men man kan inte vrida runt armen till torkararmen eftersom den trögar så..
Har kollar både på AD-center och Mekonomen men ingen av dom har stagen.. Måste man köpa det orginal och isåfall vad kostar det? Eller kan man köpa "piratdelar" någon annan stans? Gissar att jag får byta hela skiten med båda armarna samt armen till motorn... Eller?
Annons
4
Har ringt till två auktoriserade Hyundai-verkstäder idag, och båda ska ha 2260 kr för torkarmarna.
Så nu funderar jag lite på att köpa en begagnad på en skrot. Och då vill man ju ha en så ny som möjligt
Kan jag köpa en som suttit på en -10 eller stämmer dom inte överrens? Eller tom vilken årsmodell kan jag köpa?
Så nu funderar jag lite på att köpa en begagnad på en skrot. Och då vill man ju ha en så ny som möjligt
Kan jag köpa en som suttit på en -10 eller stämmer dom inte överrens? Eller tom vilken årsmodell kan jag köpa?
7
Senast redigerad av anders den 05 jun 2011, 08:48, redigerad totalt 1 gång.
Anders 
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)