Annons

1: service

1
tydligen så är det 12 månader eller 3000 mil som styr första servicen. min bil ligger till påsk på 12 månader (fick den helgen efter premiären :) )

kostnaden blir 3300:-
men då har jag tre saker till de skall kolla på
två kampanjer, dämparna och muttrar till länkarmen bak
samt min set knapp för farthållare kopplar ur den ibland när jag skall minska farten.

får vi se om de skitar ner bilen, gör det de skall och hur blir bemötande.

sen skall bilen på årlig rekond. efter det är vi klara att möta våren!
Annons

2
Varför bryr du dej?
Du skall ju sälja - hade det varit en diesel hade jag givetvis tagit kontakt direkt! Om inte..... läs historik på mej som anv.
Skickar kanske privat till dej - för någon närstående vill ha en Bensinare med automat - tro det eller ej!
@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

3
andteg skrev:Varför bryr du dej?
Du skall ju sälja - hade det varit en diesel hade jag givetvis tagit kontakt direkt! Om inte..... läs historik på mej som anv.
Skickar kanske privat till dej - för någon närstående vill ha en Bensinare med automat - tro det eller ej!
@
ja dels så vill jag att den som köper bilen av mig skall bli glad och nöjd. för det andra skall jag vara kvar i koncernen lite till.
så är det så att du har ngn som är sugen på en bil utan traktor motor så finns den här.

förtydligande jag skojade ang traktor, så att inte tråden ballar ur. :D

6
Gjorde första servicen för ca 2 veckor sedan. Det kostade drygt 3100:-. Nu har jag fått ett brev hem där bilen fått en 500 000 km / 10 års motorgaranti p.g.a. att firman i Nyköping använder Midlands motorolja. :shock:

Mvh/e
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive, Cassa White
Peugeot 107
Hobby 605 AK

7
Är det någon av er som gjort Xennon konvertering och sedan lämnat in bilen på service?
Vad har reaktionen blivit i så fall?

@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009