Annons
Annons

2
Jepp, knarr ifrån baklucka när man öppnar den skall ringa så att de får kolla den igen. Den har har tidigare varit inlämnad för justering av baklucka då den tog i bakljuset på ena sidan.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

3
Jag har också märkt av dörrarna, det är dock inget som stör mig. MEN idag hörde jag något som gjorde mig lite trött. När jag kör på vägar som är " guppiga " så gnisslar det från bakvagnen. Jag vet inte om jag drömt detta men jag har ett svagt minne av att gnissel eller ljud från bakvagnen var ett problem med IX35.

Någon mer som har upplevt detta?
Väntar på en IX35 2.0 Comfortplus Cassa White - Beställd 26/8 - 10

4
Tyvär har jag också börjat märka samma symptom. Dörra svåra att stänga, knirr i bakluckan och klonk under bilen. Jag har fått stötdämparna bytta och bakluckan justerad men, :cry: kommer det problem igen så vete tusan. Kvalitetsproble kanske?

Hälsningar
Claes
IX35 2,0 A6 4WD Exclusive, Machine Silver

5
Jag hade också klonkanden från bakvagnen tills dess att stötdämparna byttes. Alla dörrlister behandlas löpande med silikonstift och efter 1500 körda mil har jag inga problem med dörrstängningar eller gnissel. Kan det vara lösningen?
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

oljud

7
Bakluckan knirrar ibland när man öppnar, men när man då stänger och öppnar igen låter inget... :roll: Tror dock att det kan vara gasdämparna som spökar.
Förardörren knäppte när man öppnade den när bilen var alldeles ny men den verkar ha slitit in sig för det oljudet har försvunnit, men dörren kan ibland fortfarande vara en aning svårstängd.
Däremot knackar det från framvagnen. Har lämnat in bilen för undersökning och verkastaden har kommit fram till att stötdämpardamaskerna på båda sidorna har lossnat. Ska få en ny verkastdstid då de ska ta hem delar samt kontakta hyundai för att reda ut vilka delar som skall bytas.
ix35 comfort 2,0 crdi-r infra red
Adria 663 UK