Annons
Annons

2
Hej och mycket välkommen till Forumet, Antihero! :D :D
Gratulerar till ett mycket bra bilval! :D :D
Om du har fukt på insidan rutorna antar jag att du har bilen stående utomhus nu på vintern?
Förmodligen har du väldigt fuktig luft inne i bilen. Är den torr inuti?
Jag skulle pröva - förutom att torka torrt ordentligt med trasor eller liknande - en s k "torrboll",
förslagsvis en sådan här från Biltema: http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier ... ktslukare/
Gnissel i dörrhandtaget vågar jag mig inte på att gissa, då jag aldrig upplevt det själv... :?

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...! :?
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Re: AC ?

4
Santavalp skrev:Hej :)
Hur har du värmen inställd :?:
Luftspjället ställt på luft utifrån ,
AC:n på och fläktläge 3 :wink:

Mvh Zukan 8)
Visst 17, Santavalpen... Jag trodde det var då bilen stod parkerad, och man skulle ut och köra... :oops:
Det har jag på lillebilen, då man har blöta gummimattor, och det blir frost ute.
Då får man skrapa rutorna både ut- och invändigt...! :roll:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Tackar för hjälpen. Det är när bilen har stått parkerad ute och man skall köra igång den. Antar att det blir bättre nu när det blir varmare ute oxå.
Skall testa sån luftavfuktare oxå.
Handtagen är riktigt störande. Gnisslar som en gammal gubbe som gnisslar tänder. hehe
Hyundai Santa fe 03 Gls

6
Får också imma/frost på insidan av rutorna, får skrapa inifrån bilen...

Tror det beror på att Santan har ganska tunt glas i orginal , men jag är inte säker