Hejsan
Har nyligen blivit ägare till en SF V6 årsmodell 04 aut, är helnöjd med den trots den ngt höga förbrukningen, nu till min fråga, har märkt sista tiden att vid uppstart
av motorn så är där ett gnisslande ljud som varar under tiden motorn är kall , låter ungefär som om ngt kärvar och förmodligen är det så då det även luktar lite bränt från utsidan, lukten går även in i kupen vid vissa enstaka tillfällen när man kör, ljudet försvinner om jag fattat det rätt när bilen är varm eller så är det bara jag som inte hör det men lukten kan komma även då till o från, undrar om ´ngn kan ha ngt tips om vad o göra?
Har märkt att ljudet är oregebundet, är inget proffs men låter ungefär som en gnisslande rem eller liknande.
tacksam för svar!
Mvh J
JaS
Annons
2
Hej och mycket välkommen till Forumet, JaS!
Gratulerar till ett bra bilval!
Jag vågar inte gissa på vad det kan vara för galet, men vi har många duktiga mekar med här på Forumet,
så jag är övertygad om, att du snart får både tips och goda råd!
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )

Gratulerar till ett bra bilval!
Jag vågar inte gissa på vad det kan vara för galet, men vi har många duktiga mekar med här på Forumet,
så jag är övertygad om, att du snart får både tips och goda råd!
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"