Hallå hallå. Har försökt ta reda på vilka års modeller som är sm och vilka som är cm? Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig.
Micke
Annons
2
Hej och mycket välkommen till Forumet, Silverlod!
Jo, det är så här: Den första generationen Santa Fe (som även - här på Forumet iallafall - kallas "Ur-Santa") kom 2001, har modellbeteckning SM.
Den nyare generationen, som kom 2006 (kallas även Go´Santa) på försommaren, har modellbeteckning CM.
Modellbeteckningen gäller oavsett motor och utrustning.
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
Jo, det är så här: Den första generationen Santa Fe (som även - här på Forumet iallafall - kallas "Ur-Santa") kom 2001, har modellbeteckning SM.
Den nyare generationen, som kom 2006 (kallas även Go´Santa) på försommaren, har modellbeteckning CM.
Modellbeteckningen gäller oavsett motor och utrustning.
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
BMW
4Tack så jätte mycket. 
Jag har idag en Bmw 318 Touring som jag är jätte nöjd med men vi skall ha tillökning i familjen så den blir för liten. Har en dotter på snart 2 år och får en till i April, men vi har även en katt och hund. Vi tänkte köpa en Santa fe men då är frågan vilken motor skall man köpa?
Någon årsmodell man skall akta sig för?
Vad skall man tänka på?
Vilka brister finns?
Vi hade tänkt oss max 70.000.
Mvh Micke
Jag har idag en Bmw 318 Touring som jag är jätte nöjd med men vi skall ha tillökning i familjen så den blir för liten. Har en dotter på snart 2 år och får en till i April, men vi har även en katt och hund. Vi tänkte köpa en Santa fe men då är frågan vilken motor skall man köpa?
Någon årsmodell man skall akta sig för?
Vad skall man tänka på?
Vilka brister finns?
Vi hade tänkt oss max 70.000.
Mvh Micke