Annons

Plumpar

1
Hej
Efter 600 mil i IX35-an är jag nöjd till 95%. Varför det inte blir 100% beror påföljande:

- Gummimattorna???????? (Biltemas är 100ggr. bättre)

- Spolarvätskebehållare. Varför ingen information i tex. färddatorn när det är dags att fylla på.

- Alla lampor. Det skall inte finnas glödtrådslampor på en bil med årsmodell 2010. Att man inte kan få xenonljus ens som tillbehör är svagt

Det kan tyckas att jag gnäller för småmissar, men köper man en bil för 320000 kr tycker jag att detta ska vara standard.

Iövrigt njuter jag för varje mil jag åker. Åkte Tucson -06 förut och dessa bilar är inte jämförbara på något sätt. Allt är bättre i IX35
I IX35 har Hyundai fått en suv som bör skrämma både Ford, Nissan och VW.

Är det någon annat som ni saknar i bilen vore det intressant att veta detta?

Ha de Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600
Annons

3
Ang mattorna som levereras med bilen fyller de sin funktion, men visst, inte är de vare sig snygga eller anpassade för bilmodellen inte. Lösningen är att skaffa velourmattorna som är skräddarsydda för bilen. Till vintern och slasket tas gummimattorna fram igen.

Vad jag saknar är plats/placering av reservdunk. Inte ens en liten 5-litersdunk finns det plats för i skuffen någonstans! Ja, såvida den inte skall glida omkring i stora skuffutrymmet då. Vad ska jag göra av den? Är det någon som har förslag på lösning?
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

4
SuperMek skrev: Vad jag saknar är plats/placering av reservdunk. Inte ens en liten 5-litersdunk finns det plats för i skuffen någonstans! Ja, såvida den inte skall glida omkring i stora skuffutrymmet då. Vad ska jag göra av den? Är det någon som har förslag på lösning?
Kanske några tips...? :idea: :wink:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1040
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=949
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1403
( http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1022 :roll: )

:D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
SuperMek skrev:Ang mattorna som levereras med bilen fyller de sin funktion, men visst, inte är de vare sig snygga eller anpassade för bilmodellen inte. Lösningen är att skaffa velourmattorna som är skräddarsydda för bilen. Till vintern och slasket tas gummimattorna fram igen.

Vad jag saknar är plats/placering av reservdunk. Inte ens en liten 5-litersdunk finns det plats för i skuffen någonstans! Ja, såvida den inte skall glida omkring i stora skuffutrymmet då. Vad ska jag göra av den? Är det någon som har förslag på lösning?
Av ngn anledning har jag sparat på reservdunken till min SAAB 9000i -86. Det är en rund dunk som man placerar i reservhjulet. Hör av dig om du vill ha den. Jag har inte använt på evigheter.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

6
Är det nån mer än jag och min KH som tycker att dörrhögtalarma inte riktigt hör hemma i en bil med denna prislapp.
Ibland tycker vi att skallrandet är väl påtagligt.
Fel i vår pärla eller ........
Nån som bytt ut orginalen ?

Mvh/e
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive, Cassa White
Peugeot 107
Hobby 605 AK

7
Erik Å skrev:Är det nån mer än jag och min KH som tycker att dörrhögtalarma inte riktigt hör hemma i en bil med denna prislapp.

Mvh/e
Jag har samma tankebanor. Det verkar som att hela dörrsidan skall bort för att komma åt högtalarna som bör bytas till något mer rejält. Dock verkar sprängskissen på hma-service visa på specialkontakt till de befintliga högtalarna, men det är väl inget en avbitartång inte kan fixa... Är det bara ok att byta ut högtalarna, dvs att infästningen inte är "special" så blir de nog bytta inom en inte för avlägsen framtid.
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

8
SuperMek skrev:
Erik Å skrev:Är det nån mer än jag och min KH som tycker att dörrhögtalarma inte riktigt hör hemma i en bil med denna prislapp.

Mvh/e
Jag har samma tankebanor. Det verkar som att hela dörrsidan skall bort för att komma åt högtalarna som bör bytas till något mer rejält. Dock verkar sprängskissen på hma-service visa på specialkontakt till de befintliga högtalarna, men det är väl inget en avbitartång inte kan fixa... Är det bara ok att byta ut högtalarna, dvs att infästningen inte är "special" så blir de nog bytta inom en inte för avlägsen framtid.
Man kan ju löda loss kablarna från originalhögt och återanvända dem alt. klippa kablaget och skarva på extrakabel. Jag läste om någon som hade tryckt i en krallig högtalare med en kraftig magnet och allt såg bra ut ända tills han körde ner rutan. Då tog magneten emot och hindrade rutan... Han fick bygga en distans för att få ut högt från "hisschaktet".
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

11
Märkte idag när jag öppnade bagage luckan att lyktglaset på luckan tog i kanten på lyktan i karossen :cry: ringde till verkstan i Sandviken ska dit på måndag hoppas inte det blir någon sättning så lyktan spricker tills dess.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14